برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

سبکهاي يادگيري و آموزشي در کانون توجه: زبان آموزان و مدرسان زبان انگليسي در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد تبریز، تبریز، ایران
 
چکیده: 
هر فرآيند آموزشي و يادگيري استوار بر مجموعه ايي از سبکهاي يادگيري و آموزشي است که مبين سياستهاي کلي آموزشي بوده و شناسايي آنها شرط نخستين هر گونه اصلاح در سيستم آموزشي مي باشد. هدف پژوهش کيفي و. . . . حاضر بررسي گرايش معلمان ايراني زبان انگليسي نسبت به پنج سبک يادگيري متخصص، دست اندرکار رسمي، الگوي شخصي، تسهيلگر، و مشارکتي و نيز مطالعه تمايلات زبان آموزان ايراني نسبت به سه سبک يادگيري ديداري، شنيداري، و جنبشي-حرکتي بود. داده هاي تحقيق با استفاده از پرسشنامه سبکهاي آموزشي گرآشا (1996) و نيز پرسشنامه سبکهاي يادگيري بارش (1991) به دست آمد که از نمونه 30 نفري معلمان و 300 نفري زبان آموزان به دست آمده بود. آمار توصيفي داده هاي تحقيق نشان داد که بيشتر زبان آموزان ايراني به سبکهاي يادگيري ديداري و جنبشي-حرکتي و اکثر معلمان به سبکهاي آموزشي تسهيل گر و مدل شخصي تمايل دارند، در حاليکه سبک يادگيري شنيداري و سبک آموزشي مشارکتي کمترين فراواني ها را نشان مي داد. نتايج ضرورت توجه معلمان به سبکهاي يادگيري زبان آموزان را مورد توجه قرار مي دهد تا بتوانند تدريس خود را هماهنگ با تمايلات زبان آموزان تعديل نمايند. متن کامل اين مقاله به زبان انگليسي مي باشد. لطفا براي مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگليسي مراجعه فرماييد.لطفا براي مشاهده متن کامل اين مقاله اينجا را کليک کنيد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سیفوری، ز.، و حسن زاده، ز. (1394). سبکهای یادگیری و آموزشی در کانون توجه: زبان آموزان و مدرسان زبان انگلیسی در ایران. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی, 8(17 ), 100-119. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=466061



Vancouver : کپی

سیفوری زهره، حسن زاده زهره. سبکهای یادگیری و آموزشی در کانون توجه: زبان آموزان و مدرسان زبان انگلیسی در ایران. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی. 1394 [cited 2021December04];8(17 ):100-119. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=466061



IEEE : کپی

سیفوری، ز.، حسن زاده، ز.، 1394. سبکهای یادگیری و آموزشی در کانون توجه: زبان آموزان و مدرسان زبان انگلیسی در ایران. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی, [online] 8(17 ), pp.100-119. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=466061.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی