برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1393 , دوره  7 , شماره  15 ; از صفحه 42 تا صفحه 51 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه بين اضطراب از يادگيري زبان و قصد ادامه يادگيري زبان انگليسي در بين زبان آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه زبان انگلیسی، دانشگاه زابل، ایران
 
چکیده: 
بدون شک اضطراب در يادگيري زبان خارجي تاثير چشمگيري دارد. تا کنون تحقيقت زيادي بر روي اين عامل احساسي انجام گرفته است. با اين وجود، تحقيقات کمي در زمينه تاثير خصوصيات مردم شناختي روي اضطراب از يادگيري زبان خارجي و همچنين تاثير اين نوع اضطراب روي قصد زبان آموزان براي ادامه يادگيري زبان انجام گرفته است. بنابراين، جهت پر کردن اين خلا، تحقيق حاضر نقش دو خصوصيت مردم شناختي (جنسيت و سن) در اضطراب از يادگيري زبان و تاثير اين اضطراب در تصميم زبان آموزان مبني بر ادامه و يا عدم ادامه يادگيري زبان بررسي مي کند. بدين منظور، 295 زبان آموز ايراني پرسشنامه مربوطه اضطراب از يادگيري زبان خارجي بهمرا ه فرمي حاوي سوالات مردم شناختي پر کردند. نتايج نشان داد که تفاوت معناداري در ميزان اضطراب زبان آموزان بر اساس سن و جنسيت وجود ندارد. اما يافته ها حاکي از آنست که اضطراب مي تواند بر تصميم زبان آموزان در مورد ادامه يا عدم ادامه زبان آموزي تاثير چشمگيري بگذارد. متن کامل اين مقاله به زبان انگليسي مي باشد. لطفا براي مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگليسي مراجعه فرماييد.لطفا براي مشاهده متن کامل اين مقاله اينجا را کليک کنيد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 226
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی