برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1392 , دوره  6 , شماره  13 ; از صفحه 16 تا صفحه 35 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي کتاب درسي زبان انگليسي متوسطه اول((prospect1 بر اساس چک ليست از ديدگاه دبيران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد تبریز، تبریز، ایران
 
چکیده: 
انتخاب کتاب درسي، براي دبيران و مديران کار مشکلي است. هدف اين تحقيق، ارزيابي کتاب درسي جديد زبان انگليسي متوسطه اول( (prospect 1از ديدگاه دبيران بود. شرکت کنندگان شامل 90 نفر از معلمان با تجربه زبان انگليسي 42) زن و 48 مرد( بودند که به طور تصادفي از مدارس مناطق مختلف استان گيلان بطور تصادفي انتخاب شدند. ارزيابي کمي کتاب درسي از طريق چک ليست ليتز (2005) انجام شد. چک ليست مقياس5 نقطه ليکرت بود و هفت معيار از جمله موضوع و محتوا، فعاليت ها، مهارت ها، قالب هاي ظاهري، کاربري بودن، استفاده از اجزاي زبان و مشخصات کلي مورد مطالعه قرار گرفت. با اين حال، برخي از سوالات پاسخ باز که ديدگاه معلمان را در مورد هر معيار کتاب مي سنجيد نيز همراه پرسشنامه به دبيران داده شد. آمار توصيفي از جمله انحراف معيار، ميانگين، درصد و فراواني در تجزيه و تحليل داده ها استفاده شد. اين يافته ها نشان داد که معلمان نظر مثبتي نسبت به اين کتاب داشتند. آنها اين کتاب را به دليل محتوا و ارتباط داشتن موضوع آن با نيازهاي فراگيران، استفاده از موقعيت هاي زندگي واقعي، بهره گيري از موضوعات قابل بحث، داشتن فعاليتهاي ارتباطي و توجه به چهار مهارت زبان مناسب دانستند. با اين حال، آنها برخي از مشکلات کتاب را در سؤالات باز پاسخ خود مطرح کردند: از قبيل کمبود زمان تدريس که فقط 1. 5 ساعت در طول يک هفته است، عدم ارائه صريح و روشن کلمات جديد و نکات دستوري و عدم توجه به برخي از استراتژي هاي زير شاخه مهارت ها. اين يافته ها مي تواند براي طراحان برنامه درسي و نويسندگان کتاب درسي کمک کند تا به طراحي برخي از کتاب هاي درسي مناسب براي سطوح ديگر بپردازند که محتوي مناسب داشته باشد و تطابق بين زمان تدريس و حجم کتاب نيز مد نظر قرار گيرد. متن کامل اين مقاله به زبان انگليسي مي باشد. لطفا براي مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگليسي مراجعه فرماييد.لطفا براي مشاهده متن کامل اين مقاله اينجا را کليک کنيد.">اينجا را کليک کنيد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

آهور، ت.، و گل پور، ف. (1392). ارزیابی کتاب درسی زبان انگلیسی متوسطه اول((prospect1 بر اساس چک لیست از دیدگاه دبیران. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی, 6(13 ), 16-35. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=465980



Vancouver : کپی

آهور توران، گل پور فرهاد. ارزیابی کتاب درسی زبان انگلیسی متوسطه اول((prospect1 بر اساس چک لیست از دیدگاه دبیران. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی. 1392 [cited 2021October28];6(13 ):16-35. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=465980



IEEE : کپی

آهور، ت.، گل پور، ف.، 1392. ارزیابی کتاب درسی زبان انگلیسی متوسطه اول((prospect1 بر اساس چک لیست از دیدگاه دبیران. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی, [online] 6(13 ), pp.16-35. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=465980.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 489 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی