برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل ارتباط ابعاد مديريت دانش با نوآوري به منظور ارائه مدل نوآوري دانش محور (مورد مطالعه: دانشگاه هاي آزاد اسلامي منطقه 3 استان مازندران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد بابل، بابل، ایران
 
چکیده: 
در مباحث علوم رفتاري، علوم تربيتي، روانشناسي و مديريتي همواره مفاهيم نوآوري و نوآوري مبتني بر دانش از جايگاه ويژه اي برخوردار بوده است. امروزه ثابت شده است که موفقيت يک سازمان در زمينه هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي، سياسي در گرو برخورداري از دانش جديد همراه با نوآوري درون و برون سازماني است و تنها با داشتن چنين نظامي، سازمان مي تواند با تحولات و پيشرفت هاي به هنگام در کنار ديگر سازمان هاي موفق از جايگاه شايسته اي برخوردار شود. هرگز نمي توان ادعا کرد که نوآوري به خودي خود شکل مي گيرد، مگر آنکه سازمان در پي شکل گيري آن باشد. ابزار جمع آوري اطلاعات پژوهش حاضر يک پرسشنامه محقق ساخته مي باشد که براساس طيف پنج درجه اي ليکرت، شامل 5 طيف بسيار زياد، زياد، متوسط، کم و خيلي کم نظم داده شده است. جامعه آماري تحقيق حاضر شامل تمامي اساتيد و دانشجويان دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان مازندران مي باشد. نمونه در اين پژوهش از زيرگروه ها شامل اعضاي هيات علمي، مدرسين و دانشجويان دانشگاه ها برابر با تعداد 768 نفر برآورد شده است. يافته ها به طور خلاصه نشانگر اين است که تمامي ابعاد، مولفه ها و متغيرهاي مورد بررسي مدل مفهومي پژوهش در توسعه نوآوري بر اساس متغيرهاي مديريت دانش تبيين شده اند. بهره وران اين پژوهش تمامي مراکز آموزشي، آموزش عالي، سازمان ها، موسسات، مراکز تحقيقاتي و افرادي هستند که مي خواهند اثربخشي سازمان خود را بر اساس ساختارسازي هاي نوآوري دانش محور با توجه به الگوهاي فکري، اخلاقي، رفتاري، روانشناختي و پرورشي ذينفعان خود ارتقاء بخشند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ولی اله پورموزیرجی، م.، و علی اسماعیلی، ع.، و حسین زاده، ب. (1396). تحلیل ارتباط ابعاد مدیریت دانش با نوآوری به منظور ارائه مدل نوآوری دانش محور (مورد مطالعه: دانشگاه های آزاد اسلامی منطقه 3 استان مازندران). توسعه ی آموزش جندی شاپور, 8(ویژه نامه ), 174-188. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=465307



Vancouver : کپی

ولی اله پورموزیرجی مرتضی، علی اسماعیلی عبداله، حسین زاده بابک. تحلیل ارتباط ابعاد مدیریت دانش با نوآوری به منظور ارائه مدل نوآوری دانش محور (مورد مطالعه: دانشگاه های آزاد اسلامی منطقه 3 استان مازندران). توسعه ی آموزش جندی شاپور. 1396 [cited 2021September28];8(ویژه نامه ):174-188. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=465307



IEEE : کپی

ولی اله پورموزیرجی، م.، علی اسماعیلی، ع.، حسین زاده، ب.، 1396. تحلیل ارتباط ابعاد مدیریت دانش با نوآوری به منظور ارائه مدل نوآوری دانش محور (مورد مطالعه: دانشگاه های آزاد اسلامی منطقه 3 استان مازندران). توسعه ی آموزش جندی شاپور, [online] 8(ویژه نامه ), pp.174-188. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=465307.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 65 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی