برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش گروهي هوش معنوي بر بهزيستي روان شناختي در دانش آموزان دوره دبيرستان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 
اين پژوهش با هدف تعيين تاثير آموزش گروهي هوش معنوي بر بهزيستي روان شناختي در دانش آموزان دوره متوسطه صورت گرفته است. روش تحقيق از نوع نيمه تجربي است. جامعه آماري کليه دانش آموزان دوره متوسطه قزوين مي باشد. 53 نفر به روش تصادفي خوشه اي به عنوان حجم نمونه انتخاب و در دو گروه آزمايشي و کنترل به صورت تصادفي جايگزين شدنَد. ابزار تحقيق پرسشنامه بهزيستي روانشناختي ريف و پکيج آموزشي هوش معنوي ريچارد بويل بود. داده ها با استفاده از تحليل کوواريانس تحليل شدند. تحليل اطلاعات نشان داد که آموزش هوش معنوي بر بهزيستي روان شناختي در دانش آموزان متوسطه تاثير دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 167
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی