برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1396 , دوره  8 , شماره  1 ; از صفحه 56 تا صفحه 65 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي ميزان رضايت مندي دانشجويان دانشکده پرستاري و مامايي اهواز از عملکرد اساتيد مشاور در سال 1394

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاری مامایی / مرکز تحقیقات یائسگی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران
 
چکیده: 
مشاوره ي تحصيلي، رابطه اي است پويا و هدفمند که براساس مشارکت استاد و دانشجو و با روش هايي منطبق بر نيازمندي هاي دانشجو انجام مي گيرد. رضايت مندي دانشجويان از ارائه راهنمايي و مشاوره ي تحصيلي در دانشگاه به عنوان يکي از عوامل پيشرفت تحصيلي آنها تعيين گرديده است. لذا، اين پژوهش با هدف تعيين ميزان رضايت مندي دانشجويان دانشکده ي پرستاري و مامايي اهواز از عملکرد اساتيد مشاور در نيم سال اول تحصيلي 95-1394 طراحي گرديد. پژوهش حاضر از نوع توصيفي مقطعي بود که بر روي 240 نفر از دانشجويان ترم 3 به بعد دانشکده ي پرستاري و مامايي که به صورت تصادفي انتخاب شدند، صورت گرفت. ابزار گردآوري داده ها، پرسشنامه ي محقق ساخته شامل: 8 سؤال در خصوص مشخصات دموگرافيک و زمينه اي، 20 سؤال در خصوص ميزان رضايتمندي دانشجويان از اساتيد مشاور (نمره گذاري براساس مقياس درجه بندي ليکرت) بود. تجزيه و تحليل داده ها با روش هاي آماري توصيفي و استفاده از نرم افزار Spss-18 انجام شد. يافته ها نشان داد که ميانگين رضايت مندي دانشجويان پرستاري از مشاوره4/18± 2/57، دانشجويان مامايي8/19 ± 72، دانشجويان اتاق عمل83/13 ± 5/65 و ميانگين رضايت مندي کل سه گروه34/19 ± 2/64 بود. در خصوص مشاوره تحصيلي، ميانگين رضايت مندي دانشجويان از بررسي وضعيت تحصيلي شان در پايان هر نيمسال تحصيلي توسط استاد مشاور22/1± 92/2 (نسبتاً مطلوب ) و از نظارت و پي گيري استاد مشاور بر عملکرد تحصيلي شان18/1 ± 88/2 (نسبتاً مطلوب ) بودو در مشاوره ي آموزشي، ميانگين رضايتمندي دانشجويان از برنامه ريزي و نظارت استاد مشاور برانتخاب واحدهاي درسي26/1 ± 14/3 (نسبتاً مطلوب) بود. با توجه به يافته هاي پژوهش، پيشنهاد مي گردد اساتيد مشاور، زمان بيشتري در دانشکده حضور داشته-باشند. ميزان آگاهي اساتيد مشاور در خصوص مشاوره ي آموزشي و تحصيلي بررسي شود و در صورت لزوم، کارگاه-هاي آموزشي در خصوص آموزش مشاوره براي اساتيد مشاور برگزار گردد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

موسوی، پ.، و رخ افروز، د.، و پورقیومی، س.، و حکمت، خ.، و حقیقی زاده، م.، و حیاتی، ف. (1396). بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی اهواز از عملکرد اساتید مشاور در سال 1394. توسعه ی آموزش جندی شاپور, 8(1 ), 56-65. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=465239



Vancouver : کپی

موسوی پروانه، رخ افروز داریوش، پورقیومی سعید، حکمت خدیجه، حقیقی زاده محمدحسین، حیاتی فرخنده. بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی اهواز از عملکرد اساتید مشاور در سال 1394. توسعه ی آموزش جندی شاپور. 1396 [cited 2021December02];8(1 ):56-65. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=465239



IEEE : کپی

موسوی، پ.، رخ افروز، د.، پورقیومی، س.، حکمت، خ.، حقیقی زاده، م.، حیاتی، ف.، 1396. بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی اهواز از عملکرد اساتید مشاور در سال 1394. توسعه ی آموزش جندی شاپور, [online] 8(1 ), pp.56-65. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=465239.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 110 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی