برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1397 , دوره  9 , شماره  1 ; از صفحه 30 تا صفحه 37 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي نگرش دانشجويان بهداشت عمومي نسبت به روش يادگيري مبتني بر تيم دردانشگاه علوم پزشکي فسا

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی فسا، فسا، ایران
 
چکیده: 
در روش هاي نوين آموزشي، افزايش مشارکت دانشجويان و توجه به انجام کار گروهي در امر يادگيري در سال هاي اخير مورد توجه قرار گرفته است. مطالعه حاضر با هدف کاربرد روش تدريس يادگيري مبتني بر تيم (team based learning(TBL) ) در دوره بهداشت عمومي و بررسي نگرش دانشجويان نسبت به روش تدريس جديد انجام شده است. در اين مطالعه توصيفي_مقطعي 45 نفر از دانشجويان کارشناسي بهداشت عمومي شرکت کردند. ارزيابي دانشجويان با استفاده از امتحان چهارگزينه اي و پرسشنامه سنجش نگرش انجام و ميانگين نمرات آزمون ها با ازمون آماري تي مستقل و بررسي رابطه بين نگرش دانشجويان نسبت به دو نوع روش تدريس از ازمون آماري همبستگي پيرسون در نرم افزار SPSS20استفاده شد. ميانگين نمره يادگيري دانشجويان در روش سخنراني، با انجام آزمون در پايان جلسه چهارم، برابر با (9/0± 8/8) بود. بين ميانگين نمرات در ارزيابي فردي و تيمي تفاوت معناداري وجود دارد (005/0>P). ميانگين نمره نگرش دانشجويان نسبت به روش TBL برابر با (78/3± 18/25) و نسبت به انجام کار تيمي برابر با (1/5± 50/21) بود. نگرش دانشجويان نسبت به روش تدريس TBL (625/0=r، 003/0= P) و انجام کار تيمي در کلاس درس (725/0= r، 001/0=P) داراي رابطه همبستگي مثبت و معني داري بود. يافته ها نشان دادند که TBL يک روش موثر يادگيري در امر آموزش، نسبت به روش سخنراني است. پيشنهاد مي گردد از روش يادگيري مبتني بر تيم به موازات روش هاي سنتي در آموزش فراگيران و دانشجويان رشته هاي مختلف علوم پزشکي بيشتر استفاده گردد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

غلامی، ط.، و کوهپایه، س.، و رمضانی، م.، و مباشری، ف. (1397). بررسی نگرش دانشجویان بهداشت عمومی نسبت به روش یادگیری مبتنی بر تیم دردانشگاه علوم پزشکی فسا. توسعه ی آموزش جندی شاپور, 9(1 ), 30-37. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=465026



Vancouver : کپی

غلامی طاهره، کوهپایه سیدامین، رمضانی محسن، مباشری فرزانه. بررسی نگرش دانشجویان بهداشت عمومی نسبت به روش یادگیری مبتنی بر تیم دردانشگاه علوم پزشکی فسا. توسعه ی آموزش جندی شاپور. 1397 [cited 2022January23];9(1 ):30-37. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=465026



IEEE : کپی

غلامی، ط.، کوهپایه، س.، رمضانی، م.، مباشری، ف.، 1397. بررسی نگرش دانشجویان بهداشت عمومی نسبت به روش یادگیری مبتنی بر تیم دردانشگاه علوم پزشکی فسا. توسعه ی آموزش جندی شاپور, [online] 9(1 ), pp.30-37. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=465026.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 72 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی