برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1397 , دوره  12 , شماره  44 ; از صفحه 189 تا صفحه 207 .
 
عنوان مقاله: 

چالش هاي تجاري سازي محصولات دانش بنيان با تاکيد بر بخش بازاريابي و مالي (مورد مطالعه: پارک فناوري دانشگاه تهران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد تهران جنوب، تهران، ایران
 
چکیده: 
شرکت هاي دانش بنيان، کسب و کارهاي دانش محوري هستند که با هدف تبديل پايدار دانش به ثروت شکل گرفته و فعاليت هاي اقتصادي آن ها مبتني و همراه با فعاليت هاي تحقيق و توسعه در زمينه فناوري هاي نو و پيشرفته است و از اين طريق منجر به توسعه اقتصاد دانش محور در يک جامعه مي شوند اين پژوهش به مطالعه و بررسي چالش هاي عمومي تجاري سازي محصولات شرکت هاي دانش بنيان با تاکيد بر بخش بازاريابي و مالي در ايران مي پردازد، به منظور شناخت چالش هاي موجود که بر سر راه تجاري سازي محصولات شرکت هاي دانش بنيان قرار دارد مصاحبه اي انفرادي با شش نفر از مديران شرکت هاي دانش بنيان مستقر در پارک فناوري دانشگاه تهران صورت پذيرفت و بررسي نتايج حاصل از مصاحبه ها نشان داد که قوانين و مقررات، عوامل سياسي، اقتصادي، فرهنگي، تکنولوژيکي، مالي، بازاريابي، اندازه بازار، منابع انساني، ساختار سازماني، دانش و مهارت چالش هاي جدي هستند که شرکت هاي دانش بنيان در تجاري سازي محصولات خود با آنها روبرو هستند. البته در فاکتور مالي و بازاريابي بشتر مورد تاکيد قرار گرفته اند. به منظور افزايش اعتبار و تائيد نتايج حاصله از مصاحبه ها، در يک نظرسنجي از 80 نفر خبره مشخص گرديد تمامي آنها با چالش هاي فوق الذکر که مي توانند بر موفقيت تجاري سازي محصولات شرکت هاي دانش بنيان تاثير بگذارند موافق مي باشند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 311
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی