برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بهره گيري از قابليت هاي نور و رنگ در فضاهاي آموزشي در راستاي افزايش خلاقيت کودکان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
تمام کودکان نمونه خارق العاده اي هستند، آن ها مي توانند هم در کودکي خلاق بوده و هم در بزرگسالي خلاق باقي بمانند. اما ميزان بهره مندي از خلاقيت متفاوت است و عوامل مختلفي در زندگي، بر اين بهره مندي مؤثرند. هنگاميکه سخن از کودک به ميان مي آيد، اولين سال هاي زندگي تا سن دوازده سالگي مد نظر است. کودک در اين سنين ياد مي گيرد، مي آموزد و کشف مي کند و اين امر مستلزم فراهم بودن فضايي کودکانه و صميمانه است. فضايي به دور از هياهوي دنياي بزرگتر، دنيايي پر از شادي با رنگ هاي زيبا، که در آن کودک فرصت بيان افکار تازه و پرورش و رشد استعدادهايش را داشته باشد، فضايي که زمينه مناسب براي خلاقيت کودکان فراهم آورد. هدف از نگارش اين مقاله اهميت دادن به فضاي کودکان جهت افزايش خلاقيت است. طراحي فضاي کودک که با توجه به ويژگي هاي ذهني، رفتاري و شناختي کودک و با به کارگيري رنگ ها و نور مناسب براي کودک طراحي شده باشد، مي تواند مکان مناسبي را براي رشد خلاقيت کودکان فراهم کند. رنگ با قدرت تأثيرگذاري بر روحيات و تأثير بر ضمير ناخودآگاه مي تواند نقش مهمي در خلاقيت فکري و ذهني کودکان و رشد تفکر در آن ها داشته باشد، همچنين نور و روشنايي جزئي از ذات زندگي بوده و نقش و جايگاه آن در فضاهاي آموزشي و تأثير آن بر خلاقيت کودکان حائز اهميت مي باشد. بنابراين با بررسي مباني دانش روانشناسي محيط، محيطي به وجود مي آيد که پاسخگوي نيازهاي جسمي و عاطفي کودک بوده و در افزايش خلاقيت کودک مؤثر باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 473
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی