برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1397 , دوره  11 , شماره  39 ; از صفحه 250 تا صفحه 273 .
 
عنوان مقاله: 

شناسايي مکانيزم هاي توسعه فرهنگ مشتري مداري در سازمان (مورد مطالعه: سه شرکت از گروه مپنا)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
امروزه اکثر سازمان ها به اهميت مشتري مداري در حفظ جايگاهشان در بازار پي برده اند. بنابراين يکي از اصلي ترين موضوعات مورد توجه مديران، توسعه رفتارهاي مشتري مدارانه مي باشد. از سوي ديگر اصلي ترين عامل در شکل دهي رفتارها در هر سازماني فرهنگ سازماني است. بنابراين توسعه فرهنگ مشتري مداري پيش زمينه بروز رفتارهاي مشتري مدارانه و نهادينه ساختن اين رفتارها در سازمان مي باشد. از اينرو تحقيق حاضر درصدد شناسايي مکانيزم هاي توسعه فرهنگ مشتري مداري در سه شرکت متفاوت در گروه مپنا است. اين تحقيق با رويکرد آميخته صورت گرفته است. در بخش کمي به منظور شناسايي وضعيت موجود ابعاد مختلف فرهنگ مشتري مداري 420 پرسشنامه بين کارکنان توزيع شد و در بخش کيفي با استفاده از ابزار مصاحبه، در خصوص مکانيزم هاي موثر براي توسعه فرهنگ مشتري مداري، مصاحبه هاي نيمه ساختار يافته اي با 176 نفر از کارکنان در سه شرکت صورت گرفت. ارزش مشتري مداري يکي از ارزش هاي بيان شده گروه مپنا است که داراي سه بعد(گوش دادن، ارتباطات و شراکت است). نتايج مرحله کمي نشان داد در هر سه شرکت، بعد گوش دادن کمترين و بعد شراکت بيشترين امتياز را کسب کرده است. در بخش کيفي، پس از تحليل داده هاي حاصل از مصاحبه ها حدود 173 کد استخراج شد که بر اساس تشابه و تجانس مفهومي کدها در قالب مفاهيم و در يک مرحله کلي تر در قالب 10 تم فرعي و نهايتا در 4 تم اصلي دسته بندي شدند در نهايت چهار مکانيزم (منابع انساني، آموزشي، ارتباطي و ترويجي) شناسايي شد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محمداسمعیلی، ن. (1397). شناسایی مکانیزم های توسعه فرهنگ مشتری مداری در سازمان (مورد مطالعه: سه شرکت از گروه مپنا). پژوهش های مدیریت عمومی, 11(39 ), 250-273. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=463338



Vancouver : کپی

محمداسمعیلی ندا. شناسایی مکانیزم های توسعه فرهنگ مشتری مداری در سازمان (مورد مطالعه: سه شرکت از گروه مپنا). پژوهش های مدیریت عمومی. 1397 [cited 2021December07];11(39 ):250-273. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=463338



IEEE : کپی

محمداسمعیلی، ن.، 1397. شناسایی مکانیزم های توسعه فرهنگ مشتری مداری در سازمان (مورد مطالعه: سه شرکت از گروه مپنا). پژوهش های مدیریت عمومی, [online] 11(39 ), pp.250-273. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=463338.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 219 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی