برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تأثير دانش مشتري بر عملکرد سازماني با توجه به نقش مديريت ارتباط با مشتري و قابليت بازاريابي در شرکتهاي بيمه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 
امروزه مشتري به عنوان يکي از مهم ترين منابع دانش براي سازمانها شناخته شده است. آنچهکهامروزبرايسازمانهاارزش مي آفريند، ايجادرابطه يمستمربامشتري و تبادل اطلاعات يا خدمات بين آنها و مشتري است. براي اين مهم و افزايش بهره وري سازمان واطمينانازارائه ي مطلوبکالاوخدماتبهمشتريانوکسبرضايتآنان، توانايي ايجاد ارتباط با مشتريان وتوسلبه استراتژيهايبازاريابيوقابليتهايآنيکي از موضوعات قابل توجه است. تحقيق حاضر با هدف بررسي تأثير دانش مشتري و مديريت ارتباط با مشتري بر قابليت بازاريابي و عملکرد سازماني در شرکتهاي خصوصي بيمه انجام شده است. براي بررسي اين تأثير، 135 نفر از مديران و معاونان شرکتهاي خصوصي فعال در صنعت بيمه به عنوان نمونه ي آماري انتخاب شدند. نمونه گيري به روش تصادفي طبقه اي انجام گرفت و با استفاده از يک پرسشنامه ي طراحي شده، داده ها جمع آوري شد. تحليل داده ها با استفاده از روش تحليل عاملي تأييدي و مدل معادلات ساختاري بر پايه ي روش کمترين توانهاي دوم جزئي انجام شده است. يافته ها حاکي از آن است که مديريت دانش مشتري بر مديريت ارتباط با مشتري تأثير دارد، همچنين مديريت ارتباط با مشتري بر عملکرد سازماني داراي تأثير مثبت و معني داري است و متغير قابليت بازاريابي در اين ميان، نقش ميانجي را ايفا مي کند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

احسان فر، گ.، و گروسی، ا. (1395). تأثیر دانش مشتری بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش مدیریت ارتباط با مشتری و قابلیت بازاریابی در شرکتهای بیمه. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه), 31(4 (مسلسل 124) ), 49-72. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=462841



Vancouver : کپی

احسان فر گلشن، گروسی الناز. تأثیر دانش مشتری بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش مدیریت ارتباط با مشتری و قابلیت بازاریابی در شرکتهای بیمه. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه). 1395 [cited 2021July30];31(4 (مسلسل 124) ):49-72. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=462841



IEEE : کپی

احسان فر، گ.، گروسی، ا.، 1395. تأثیر دانش مشتری بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش مدیریت ارتباط با مشتری و قابلیت بازاریابی در شرکتهای بیمه. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه), [online] 31(4 (مسلسل 124) ), pp.49-72. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=462841.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 110 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی