5 SID.ir | بررسي ميزان تفاوت همخوان هاي چيني و فارسي و نقش آن در يادگيري آواهاي زبان چيني
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي ميزان تفاوت همخوان هاي چيني و فارسي و نقش آن در يادگيري آواهاي زبان چيني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 
در بحث آموزش زبان دوم، ميزان شباهت يا تفاوت نظام آوايي دو زبان، در يادگيري آن توسط زبان آموزان تاثير مستقيمي دارد و بديهي است هر چه ميزان شباهت بيشتر باشد، يادگيري براي دانشجويان ساده تر خواهد بود و تفاوت بيشتر، دشواري هاي آموزش را دوچندان مي کند. درپژوهش حاضر، يک تست شفاهي از 45 نفر از دانشجويان رشته زبان چيني در مقطع ليسانس دانشگاه شهيد بهشتي به عمل آمده است که تمامي همخوان هاي زبان چيني توسط آنان خوانده مي شود و با بررسي فايل صوتي ضبط شده، تعداد دانشجوياني که هر يک از همخوان ها را درست يا غلط تلفظ کرده اند مشخص مي گردد. نتايج به دست آمده از تست شفاهي به وضوح نشان مي دهد که 10 عدد از همخوان ها بدون هيچ اشتباهي توسط فراگيران زبان چيني تلفظ شده اند، و 11 عدد از همخوان ها که با همخوان هاي زبان فارسي تفاوت داشته اند با ضريب خطاهاي متفاوتي توسط فراگيران تلفظ شده اند. که نشان دهنده آن است که 47% همخوان هاي زبان چيني و فارسي از لحاظ نظام واجي و آموزش فراگيران تطابق مناسبي دارند. که اين مسئله فرضيه اي را که در اين پژوهش مطرح شده بود به درستي تاييد مي نمايد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 118
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی