برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

الگوي تأثير سبک بازاريابي و نظام هاي محيطي بازاريابي بر عملکرد صادراتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* موسسه عالی آموزش پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
 
چکیده: 
هدف پژوهش حاضر، طراحي و تبيين الگويي براي ارزيابي تأثير سبک بازاريابي و نظام هاي محيطي بازاريابي بر عملکرد بازارهاي هدف صادراتي در صنعت سنگ هاي تزئيني کشور است. در اين مطالعه، پژوهشگر با استفاده از رويکرد منابع، روابط بين اجزاي الگو که شامل سبک بازاريابي، نظام هاي محيطي بازاريابي و عملکرد صادراتي در بازارهاي هدف صنعت سنگ هاي تزئيني است را بررسي مي کند. الگوي مفهومي پژوهش حاضر 3 عنصر عمده در مديريت بازاريابي بين المللي را با هم ادغام مي کند. روش پژوهش از نوع توصيفي و از شاخه پيمايشي و شيوه گردآوري داده ها پرسشنامه است. بررسي و تحليل داده هاي پرسشنامه پژوهش نيز با استفاده از فنون تحليل عاملي و مدل سازي معادلات ساختاريافته اصلاح و پس از تعديل، تأييد شد. بر اساس نتايج، تأثير نظام هاي محيطي بازاريابي 63/0 نسبت به سبک بازاريابي 29/0 بر عملکرد صادراتي بيشتر است و همچنين از نظر ابعاد شکل دهنده سازه هاي اصلي پژوهش، بُعد مشوق هاي صادراتي بيشترين اثر را بر عملکرد صادراتي دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 112
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی