نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1383 , دوره  - , شماره  53 ; از صفحه 25 تا صفحه 31 .
 
عنوان مقاله: 

ADHD: علتي رايج براي دشواري هاي يادگيري و ناهنجاري هاي رفتاري در دانشجويان، كه غالبا تشخيص داده نمي شود

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
اختلال كم توجهي و بيش فعالي (ADHD) يك اختلال عصبي و ارثي است كه مطالعات اخير نشان داده اند، برخلاف آنچه تاكنون تصور مي شد در بزرگسالان عمدتا از بين نمي رود و در بزرگسالان شيوع زيادي دارد، اما غالبا تشخيص داده نمي شود. اين اختلال براي افراد مبتلا، مخصوصا دانشجويان و كساني كه نيازمند تمركز حواس هستند، مشكلات بسياري را در زمينه هاي عاطفي، اجتماعي، تحصيلي و شغلي ايجاد مي نمايد و در صورت تشخيص، به سادگي قابل درمان است.براي تاليف اين مقاله تمام مقاله هاي مرتبط از طريق اينترنت بررسي شده و به بسياري از كتابهاي معتبر نيز استناد شده است. در تحقيقات مذكور، مشاهده شده كه يكي از مشكلات اصلي ADHD، افت تحصيلي است و هم چنين ديده شده كه بسياري از دانشجوياني كه براي شان تشخيص ADHD مطرح شده است. قبلا هم به مراكز درماني و مشاوره دانشگاهها مراجعه كرده بوده اند، اما ADHD در آنها تشخيص داده نمي شده است. در صورتي كه دانشجويان مبتلا به ADHD، با داروهاي محرك و روش هاي ديگر درمان بشوند، كمك بسيار زيادي به وضعيت تحصيلي و ساير جنبه هاي زندگي آنها مي شود.مطالعات متعددي در زمينه تشخيص ADHD در بزرگسالان انجام شده است. ملاك تشخيصي «وندريوتا» خصوصيات افراد بزرگسال مبتلا به ADHD را ذكر نموده است و در مصاحبه هاي باليني با توجه به اين به اين ملاك مي توان در افراد بزرگسال ADHD را تشخيص داد.موثرترين راه درمان ADHD در بزرگسالان، تجويز «داروهاي محرك» است. استفاده از انواع روشهاي روان درماني نيز همزمان با دارو سودمند است. همچنين بايد به فكر تشخيص اختلالات همراه با ADHD از قبيل اختلالات يادگيري، اختلالات خلقي و يا اضطرابي نيز بود و به درمان آنها نيز پرداخت.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صرامی فروشانی، پ.، و هاشمی، ن. (1383). ADHD: علتی رایج برای دشواری های یادگیری و ناهنجاری های رفتاری در دانشجویان, که غالبا تشخیص داده نمی شود. طب و تزکیه, -(53), 25-31. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=45182



Vancouver : کپی

صرامی فروشانی پوریا، هاشمی نظام. ADHD: علتی رایج برای دشواری های یادگیری و ناهنجاری های رفتاری در دانشجویان, که غالبا تشخیص داده نمی شود. طب و تزکیه. 1383 [cited 2022August08];-(53):25-31. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=45182



IEEE : کپی

صرامی فروشانی، پ.، هاشمی، ن.، 1383. ADHD: علتی رایج برای دشواری های یادگیری و ناهنجاری های رفتاری در دانشجویان, که غالبا تشخیص داده نمی شود. طب و تزکیه, [online] -(53), pp.25-31. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=45182.



 

 
بازدید یکساله 879 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی