6 SID.ir | تأثير هوش هيجاني بر بازاريابي رابطه مند
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تأثير هوش هيجاني بر بازاريابي رابطه مند

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه سیستان و بلوچستان
 
چکیده: 
هدف از انجام اين پژوهش بررسي رابطه بين هوش هيجاني و بازاريابي رابطه مند بر اساس الگوي هوش هيجاني برادبري و گريوز در شعب بانک انصار شهرستان مشهد است. روش پژوهش توصيفي و از نوع همبستگي است. نمونه مورد مطالعه 152 نفر از ميان 250 نفر از کارمندان اين بانک و ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامه هوش هيجاني برادبري و گريوز و پرسشنامه استاندارد بازاريابي رابطه مند راجر بنت است. اعتبار پرسشنامه ها با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ براي پرسشنامه هوش هيجاني 90/0 و براي پرسشنامه بازاريابي رابطه مند 816/0 به دست آمده است. تجزيه و تحليل اطلاعات در دو سطح آمار توصيفي و آمار استنباطي و با استفاده از نرم افزار SPSS و LISREL انجام گرفته است. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد که رابطه مثبتي ميان هوش هيجاني و بازاريابي رابطه مند وجود دارد. همچنين ميان ابعاد هوش هيجاني يعني خودآگاهي، خود مديريتي، آگاهي اجتماعي و مديريت روابط با بازاريابي رابطه مند رابطه معنادار و مثبت وجود دارد؛ يعني هرچقدر ميزان هوش هيجاني و ميزان ابعاد آن بيشتر باشد گرايش فرد به سبک بازاريابي رابطه مند بيشتر خواهد بود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 219
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی