برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير مديريت دانش بر متغيرهاي سازماني و موفقيت اجراي مديريت ارتباط با مشتري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران
 
چکیده: 
در محيط رقابتي امروز مديريت دانش و يادگيري محوري از عوامل مهم در کسب مزيت رقابتي هستند؛ همچنين براي رسيدن به اين مزيت رقابتي، شرکت ها بايد به مشتري و حفظ آن توجه بسياري داشته باشند. راهبرد مديريت ارتباط با مشتري براي بقاي شرکت ها در بازار امري ضروري و اجتناب ناپذير است. بنابراين مديريت ارتباط با مشتري و مديريت دانش از جمله ابزارهاي راهبردي براي همه شرکت ها مي باشند. مطالعات گوناگوني وجود دارد که نرخ و ميزان شکست به کارگيري راهبرد هاي مديريت ارتباط با مشتري را بررسي کرده اند. اما موضوعي که در اين پژوهش هاي به آن پرداخته نشده است تاثير اين عوامل به همراه يادگيري محوري بر موفقيت مديريت ارتباط با مشتري است. جامعه آماري اين پژوهش، مديران، روسا و کارمندان در ارتباط با مشتري در مناطق هشت گانه شرکت مخابرات استان تهران است و از طريق نمونه گيري خوشه اي، 381 نمونه مشخص شد. پس از گردآوري داده ها از طريق پرسشنامه اي با طيف ليکرت پنج گزينه اي، داده هاي مورد نظر مرتب و در نرم افزار اس. پي. اس. اس. وارد شدند و به منظور رسيدن به الگوي نهايي، از روش الگوسازي معادلات ساختاري و نرم افزار اسمارت پي ال اس استفاده شد. نتايج نشان داد که يادگيري محوري بيشترين تاثير را بر موفقيت مديريت ارتباط با مشتري و انتشار دانش، کمترين اثر را بر متغيرهاي سازماني و در نهايت موفقيت مديريت ارتباط با مشتري دارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 130
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی