برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

الگوي عوامل موثر بر نگرش و قصدخريد مصرف کنندگان نسبت به محصولات وارداتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 
تغييرات تا حدودي شديد اقتصادي از جمله افزايش نرخ ارز و تحريم هاي بين المللي عليه کشور ايران، لزوم توجه ويژه به امر واردات محصولات خارجي را ضروري ساخته است. پژوهش حاضر با هدف ترغيب مصرف کنندگان به عدم خريد محصولات وارداتي، سعي دارد عوامل موثر بر نگرش به محصولات وارداتي و درپي آن، قصد خريد اين محصولات را شناسايي نموده و با ارائه الگويي جامع و بديع، آن را مورد آزمون قرار دهد. اين پژوهش از نوع توصيفي-پيمايشي است و با نمونه گيري خوشه اي و در دسترس، 393 نفر از مشتريان پوشاک وارداتي از کشورهاي اروپايي در شهر تهران جهت مطالعه در نظر گرفته شدند. جهت تجزيه وتحليل داده ها نيز از مدل سازي معادلات ساختاري (SEM)، تحليل واريانس يک طرفه (ANOVA) و آزمون T با دو نمونه مستقل استفاده شد. نتايج حاکي از تاثير مثبت "تصوير کشور مبدا" و "نياز به تمايز" و همچنين تاثير منفي "ميهن پرستي" بر "نگرش به محصولات وارداتي" بود. اما تاثير "نژادگرايي" بر نگرش به محصولات وارداتي معنادار نبود. همچنين علاوه بر اين که نگرش به محصولات وارداتي تاثير مستقيم، مثبت و معناداري بر "قصد خريد محصولات وارداتي" داشت، متغيرهاي "کيفيت ادراکي" و "ارزش احساسي" نيز به عنوان متغيرهاي ميانجي اين رابطه شناخته شدند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ترکستانی، م.، و دهدشتی شاهرخ، ز.، و بخشنده، ق. (1394). الگوی عوامل موثر بر نگرش و قصدخرید مصرف کنندگان نسبت به محصولات وارداتی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت)), 14(2 (پیاپی 22) ), 49-67. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=441907



Vancouver : کپی

ترکستانی محمدصالح، دهدشتی شاهرخ زهره، بخشنده قاسم. الگوی عوامل موثر بر نگرش و قصدخرید مصرف کنندگان نسبت به محصولات وارداتی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت)). 1394 [cited 2021November30];14(2 (پیاپی 22) ):49-67. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=441907



IEEE : کپی

ترکستانی، م.، دهدشتی شاهرخ، ز.، بخشنده، ق.، 1394. الگوی عوامل موثر بر نگرش و قصدخرید مصرف کنندگان نسبت به محصولات وارداتی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت)), [online] 14(2 (پیاپی 22) ), pp.49-67. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=441907.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 112 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی