برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تأثير ارتباطات برند مصرف کننده بر بشارت برند

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 
در جامعه مصرف کننده امروزي، جايي که براي مصرف کننده به آساني امکان نشان دادن طرفداري برند وجود دارد، براي صاحبان بازار، فهم رفتارهايي که به انتخاب برند منجر مي شوند مهم است. هدف مطالعه حاضر بررسي چگونگي تأثير ارتباطات برند مصرف کنندگان بر متغيرهاي بشارت برند است که به رفتارهاي حمايتي برند منجر مي شود. مطالعه حاضر اثر سه مؤلفه از مؤلفه هاي ارتباطات برند مصرف کننده را بر مؤلفه هاي بشارت برند بررسي مي کند. داده ها به وسيله پرسشنامه از جامعه آماري شامل 350 نفر از دانشجويان و در مورد برند گوشي همراه به دست آمد. فرضيه هاي پژوهش حاضر با استفاده از معادلات ساختاري تحليل شده و سه فرضيه رد و هشت فرضيه تأييد شد. يافته هاي پژوهش نشان داد که مفهوم ارتباطات برند مصرف کننده بر بشارت برند تأثير مثبت مي گذارد؛ به عبارت ديگر هويت پذيري برند بر توصيه مثبت و منفي برند، تعهد برند بر قصد خريد و توصيه منفي برند و اطمينان برند بر قصد خريد و توصيه مثبت برند تأثير مثبت مي گذارد؛ همچنين مشخص شد که متغير قصد خريد بر دو متغير توصيه مثبت و منفي برند تأثير مثبت دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

اسفیدانی، م.، و اشکانی، م.، و عباسی، ا. (1395). تأثیر ارتباطات برند مصرف کننده بر بشارت برند. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت)), 15(3 (پیاپی 27) ), 159-175. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=441780



Vancouver : کپی

اسفیدانی محمدرحیم، اشکانی مهدی، عباسی امیرحسین. تأثیر ارتباطات برند مصرف کننده بر بشارت برند. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت)). 1395 [cited 2021April13];15(3 (پیاپی 27) ):159-175. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=441780



IEEE : کپی

اسفیدانی، م.، اشکانی، م.، عباسی، ا.، 1395. تأثیر ارتباطات برند مصرف کننده بر بشارت برند. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت)), [online] 15(3 (پیاپی 27) ), pp.159-175. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=441780>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
بازدید یکساله 115 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی