1 SID.ir | گزارش يك مورد نكروز پوستي ناشي از مصرف وارفارين بدون وجود عوامل خطر شناخته شده
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

گزارش يك مورد نكروز پوستي ناشي از مصرف وارفارين بدون وجود عوامل خطر شناخته شده

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

نکروز پوستي يکي از عوارض نادر ولي جدي درمان با وارفارين مي باشد. به دليل افزايش شمار بيماراني که براي جلوگيري از حوادث ترومبوامبوليک تحت درمان با وارفارين قرار مي گيرند، لازم است اين عارضه جدي مورد بررسي قرار گيرد. با وجودي که مکانيزم دقيق اين پديده مشخص نيست، در شرايط باليني خاصي بروز نکروز پوستي ناشي از درمان با وارفارين توضيح داده شده است.
در اين مقاله يک بيمار 48 ساله مرد گزارش مي شود که تحت درمان با وارفارين به دنبال تعويض دريچه ميترال قرار گرفته است. اين بيمار در ماه دوم درمان با وارفارين دچار نکروز پوستي به صورت full thickness شد. اين بيمار از نظر ابتلا به شرايطي که همراه با اين پديده شرح داده شده است مورد بررسي قرار گرفت و تحت درمان با هپارين با وزن مولکولي کم )اتوکساپارين (Enoxaparin قرار گرفت. پس از بهبود زخم ها مجددا وارفارين با برنامه اي با دوز کم شروع شد.

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 565
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی