برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير كارگاههاي آموزشي برگزار شده در مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشكي تهران از سال 1374 تا سال 1380

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران
 
چکیده: 

مقدمه: امروزه يادگيري مادام العمر به عنوان يك ويژگي حرف تخصصي بيش از هميشه مورد تاييد است. اطلاعات جديد با سرعت زياد در حال توليد هستند و دامنه گسترش اطلاعات عمدتا افرادي را تحت تاثير قرار ميدهد كه در مشاغل آموزشي قرار گرفته اند. تعيين تاثير كارگاههاي آموزشي برگزار شده در مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه از سال 1374 تا سال 1380.
روشها: نوع مطالعه توصيفي مقطعي، جمعيت مورد مطالعه اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران، تعداد نمونه 375 نفر، روش نمونه گيري تمام شماري و ابزار جمع آوري داده ها پرسشنامه معتبر خود اجرا بوده است.
يافته ها: وضعيت شركت اعضا هيات علمي در كارگاهها: در كارگاههـاي فرآيند آمـوزش در علوم پزشكي (2/73%)، طــرح درس (55%)، ارزشـــيابي دانشــجو و استانداردسازي سوالات امتحاني (8/59%)، چگونگي برگزاري كارگاههاي آموزشي (1/28%)، كامـــپيوتر (8/44%)، دوره هاي زبان انگليسي (2/19%)، اعضاي هيات علمي شركت داشته اند. بيش از 50% استادان كارگاه فرآيند آموزش را كه كارگاهي 5 روزه و متشكل از سه بخش طرح درس، شيوه ها و فنون تدريس و ارزشيابي دانشجو است را در فعاليتهاي آموزشي خود موثر دانسته و پس از آن كارگاه ارزشيابي و استانداردسازي سوالات امتحاني و طرح درس مي باشد. بيشترين نياز به گذرانيدن كارگاههاي آموزشي به تفكيك دانشكده ها مربوط به كارگــاه فرآيند آموزش در علــوم پزشكي (83%)، طرح درس (9/90%) ارزشيابي و استانداردسـازي سوالات امتحانـي (100%)، كامپيوتر و زبان انگليسي (100%) بوده است. مناسبترين روش آموزش از بين 7 روش، كارگاه آموزشي اعلام گرديده و 7/38% كارگاه يك تا سه روز را مناسب دانسته اند. بعلاوه 76% زمان مناسب برگزاري كارگاه را صبح و فصل مناسب را تابستان دانسته اند.
نتيجه: يادگيري در بزرگسالان تحت تاثير نياز فرد به آموختن است و اعضا هيات علمي مورد بررسي، شركت در كارگاه و دوره هاي آموزشي متناسب با نياز را گامي مناسب جهت ارتقا توان آموزشي خود و كيفيت آموزش در دانشگاه مي دانند.

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سهیلی، ث.، و زینالو، ع.، و صدیقی گیلانی، م.، و خاکبازان، ز. (1381). بررسی تاثیر کارگاههای آموزشی برگزار شده در مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 1374 تا سال 1380. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)), 74-74. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=41491



Vancouver : کپی

سهیلی ثریا، زینالو علی اکبر، صدیقی گیلانی محمدعلی، خاکبازان زهره. بررسی تاثیر کارگاههای آموزشی برگزار شده در مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 1374 تا سال 1380. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1381 [cited 2021November30];2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):74-74. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=41491



IEEE : کپی

سهیلی، ث.، زینالو، ع.، صدیقی گیلانی، م.، خاکبازان، ز.، 1381. بررسی تاثیر کارگاههای آموزشی برگزار شده در مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 1374 تا سال 1380. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)), pp.74-74. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=41491.



 

 
بازدید یکساله 108 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی