برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش حل مساله بر خود پنداري دانشجويان پرستاري دانشكده پرستاري و مامايي حضرت فاطمه (س) شيراز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه آموزش پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فلکه نمازی، شیراز
 
چکیده: 

مقدمه: مهارت هاي حل مساله در برنامه هاي آموزشي دانشجويان پرستاري به صورت مدون و سازمان يافته آموزش داده نمي شود. از طرفي، لزوم شناسايي خود پنداري و پرورش آن در پرستاران نيز نکته اي است که بايد مورد توجه واقع شود. در همين راستا، اين پژوهش به منظور تعيين اثربخشي آموزش مهارت هاي حل مساله بر خودپنداري دانشجويان پرستاري دانشکده پرستاري و مامايي حضرت فاطمه (س) شيراز انجام شد.
روش ها: در يک مطالعه شبه تجربي، 54 نفر دانشجوي پرستاري سال دوم مورد مطالعه قرار گرفتند. دانشجويان پس از تقسيم تصادفي به دو گروه تجربي و شاهد، پرسشنامه اطلاعات فردي و سياهه خودپنداري راجرز (Roger) را تکميل کردند. افراد گروه تجربي در سه گروه کوچک در بحث هاي گروهي جهت داري برنامه آموزش حل مساله بر اساس الگوي مشکل گشايي دزوريلا و گلدفرايد (D'zarilla & Goldfreid) و گروه شاهد برنامه آموزشي نظري و عملي روتين را دريافت نمودند. يک ماه پس از اين دوره آموزشي، سطح خودپنداري دانشجويان هر دو گروه تجربي و شاهد مجددا مورد بررسي قرار گرفت.
نتايج: يک ماه پس از اتمام دوره آموزشي، سطح خودپنداري دو گروه تفاوت معني دار داشت. بين ميانگين نمرات خودپنداري قبل و يک ماه پس از مداخله گروه تجربي تفاوت آماري معني داري مشاهده شد اما اين تفاوت ميانگين ها در گروه شاهد معني دار نبود.
نتيجه گيري: نتايج اين پژوهش مويد تاثير مثبت آموزش مهارت هاي حل مساله به روش بحث گروهي بر سطح خودپنداري دانشجويان پرستاري است. بر اين اساس، اجراي برنامه هاي آموزش مهارت هاي حل مساله در برنامه هاي آموزش پرستاري توصيه مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

معطری، م.، و سلطانی، ع.، و موسوی نسب، س.، و آیت الهی، س. (1384). تاثیر آموزش حل مساله بر خود پنداری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 5(2 (پیاپی 14)), 137-155. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=40895



Vancouver : کپی

معطری مرضیه، سلطانی علی، موسوی نسب سیدمسعود، آیت الهی سیدعلیرضا. تاثیر آموزش حل مساله بر خود پنداری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1384 [cited 2021October28];5(2 (پیاپی 14)):137-155. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=40895



IEEE : کپی

معطری، م.، سلطانی، ع.، موسوی نسب، س.، آیت الهی، س.، 1384. تاثیر آموزش حل مساله بر خود پنداری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 5(2 (پیاپی 14)), pp.137-155. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=40895.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 160 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی