نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ميزان دستيابي به حداقل هاي يادگيري در بخش چشم از ديدگاه كارورزان دانشكده پزشكي اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* E. D. O، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، خیابان هزارجریب، اصفهان
 
چکیده: 
مقدمه: شواهد و قرائن نشان مي دهد برنامه آموزش فعلي با نيازهاي پس از دانش آموختگي پزشکان همخواني نداشته و گاه موجب بروز مشکلاتي براي پزشکان و گيرندگان خدمت گرديده است. هدف از اين مطالعه، تعيين ميزان دستيابي به حداقل هاي يادگيري در بخش چشم از ديدگاه کارورزان دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان است. روش ها: مطالعه توصيفي در دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان در بهمن 1382 انجام شد. کليه کارورزان (40 نفر) بخش چشم که حداقل 4 ماه از دوره اينترني را گذرانده بودند، پرسشنامه اي روا و پايا با 15 گزينه را تکميل نمودند. داده ها با نرم افزار SPSS-11 و با آمار توصيفي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج: بيشترين فعاليت و مهارت کارورزان در پايان دوره، معاينه فيزيکي چشم (100 درصد) و در آوردن جسم خارجي (92. 5 درصد)، و کمترين فعاليت و مهارت کارورزان تخمين ميدان بينايي به روش Confrontation (12.5 درصد) و انجام تونومتري شيوتز (27.5 درصد) بود. نتيجه گيري: کارورزان نتوانسته اند حداقل هاي يادگيري مهارت هاي اين بخش را به دست آورند. لازمست حداقل هاي آموزشي بازنگري، مجددا تعريف و منطبق بر نياز فراگيران و جامعه و بر حسب اولويت تنظيم شود و نيز شيوه هايي براي اطمينان از مهارت کافي کارورزان پيش بيني شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

تابان، ح.، و کیان ارثی، ف.، و گرک یراقی، م.، و ابراهیمی، ا.، و آویژگان، م. (1384). میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در بخش چشم از دیدگاه کارورزان دانشکده پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 5(2 (پیاپی 14)), 55-62. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=40868



Vancouver : کپی

تابان حبیب اله، کیان ارثی فرزان، گرک یراقی محمد، ابراهیمی امراله، آویژگان مریم. میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در بخش چشم از دیدگاه کارورزان دانشکده پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1384 [cited 2022May20];5(2 (پیاپی 14)):55-62. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=40868



IEEE : کپی

تابان، ح.، کیان ارثی، ف.، گرک یراقی، م.، ابراهیمی، ا.، آویژگان، م.، 1384. میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در بخش چشم از دیدگاه کارورزان دانشکده پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 5(2 (پیاپی 14)), pp.55-62. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=40868.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 187 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی