برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1384 , دوره  - , شماره  28 ; از صفحه 133 تا صفحه 156 .
 
عنوان مقاله: 

نقش حافظه در فرایند یادگيري زبان خارجي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز
 
چکیده: 

فلاسفه جزء اولين كساني بودند كه به حافظه توجه نمودند و سعي در كشف ویژگي ها و ارايه مفهومي روشن از آن داشتند . نگاه فلسفي صرف، پاسخگوي سایر سوالات بشر در خصوص توانایي هاي حافظه در امور مختلف نبود. از این رو، روانشناسي با هدف بررسي دنیاي ذهني انسان از درون فلسفه زاده شد و تلاش كرد تا جایگاه حافظه را در فرایند یادگيري، بررسي و تبیين كند .  بسیاري از شناخت علمي انسان از حافظه خود, مبتني بر یافته هاي یك قرن ونیم پیش است . در دهه هاي اخير, بعد از گذار از  مكتب رفتارگرایي و پیدایش مكتب شناخت گرایي, تحول عظیمي در شناخت انسان از عملكرد حافظه به هنگام یادگيري ايجاد شد . در پي تحقیقات فراوان , بخش هاي مختلف مغز و حافظه , مانند حافظه كوتاه مدت , حافظه كاري , حافظه بلند مدت , حافظه معنایي كه ارتباط تنگاتنگي با فرایند یادگيري زبان خارجي دارند، شناسایي شدند . در این مقاله, نقش حافظه در فرایند یادگيري زبان خارجي بررسي مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

گشمردی، م. (1384). نقش حافظه در فرایند یادگیری زبان خارجی. پژوهش زبان های خارجی, -(28), 133-156. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=36838



Vancouver : کپی

گشمردی محمودرضا. نقش حافظه در فرایند یادگیری زبان خارجی. پژوهش زبان های خارجی. 1384 [cited 2021October18];-(28):133-156. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=36838



IEEE : کپی

گشمردی، م.، 1384. نقش حافظه در فرایند یادگیری زبان خارجی. پژوهش زبان های خارجی, [online] -(28), pp.133-156. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=36838.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1133 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی