برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تأثير نظريه هاي ضمني هوش بر خودکارآمدي عمومي در دانشجويان: نقش واسطه اي کمال گرايي خودارزيابانه و وظيفه شناسانه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روانشناسی، دانشگاه مازندران
 
چکیده: 
هدف پژوهش، آزمون يک الگوي مفهومي براي نقش واسطه اي کمال گرايي در تأثير نظريه هاي ضمني هوش بر مؤلفه هاي خودکارآمدي عمومي در دانشجويان بود. تعداد 382 نفر دانشجوي دختر (دامنه سني 23-18 سال) با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي چندمرحله اي از دانشگاه مازندران انتخاب شدند و به مقياس نظريه هاي ضمني هوش (عبدالفتاح و ييتس، 2006)، سياهه کمال گرايي (هيل و همکاران، 2004) و مقياس خودکارآمدي عمومي (شرر و همکاران، 1982) پاسخ دادند. استفاده از برآورد حداکثر درست نمايي و روش خودگردان سازي و يافته هاي حاصل از مدل سازي معادلات ساختاري نشان داد که تأثيرات مستقيم باورهاي ضمني افزايشي بر نظم و سازمان دهي، برنامه مداري و تلاش براي عالي بودن و باورهاي ضمني ذاتي بر نگراني از اشتباهات و نياز به تأييد ديگران، مثبت و معني دار بود. همچنين، نظم و سازمان دهي، برنامه مداري و تلاش براي عالي بودن (مؤلفه هاي کمال گرايي وظيفه شناسانه)، در تأثير باور ضمني افزايشي در مورد هوش بر مؤلفه هاي خودکارآمدي عمومي نقش واسطه اي داشتند. نگراني از اشتباهات و نياز به تأييد (مؤلفه هاي کمال گرايي خود-ارزيابانه) در تأثير باور ضمني ذاتي در مورد هوش بر مؤلفه هاي خودکارآمدي عمومي، نقش واسطه اي داشتند (05/0 >p).
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

غفاری، م.، و صفری، ن. (1397). تأثیر نظریه های ضمنی هوش بر خودکارآمدی عمومی در دانشجویان: نقش واسطه ای کمال گرایی خودارزیابانه و وظیفه شناسانه. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 19(2 (پیاپی 72) ), 77-87. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=360864



Vancouver : کپی

غفاری مجید، صفری ندا. تأثیر نظریه های ضمنی هوش بر خودکارآمدی عمومی در دانشجویان: نقش واسطه ای کمال گرایی خودارزیابانه و وظیفه شناسانه. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی. 1397 [cited 2022January18];19(2 (پیاپی 72) ):77-87. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=360864



IEEE : کپی

غفاری، م.، صفری، ن.، 1397. تأثیر نظریه های ضمنی هوش بر خودکارآمدی عمومی در دانشجویان: نقش واسطه ای کمال گرایی خودارزیابانه و وظیفه شناسانه. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, [online] 19(2 (پیاپی 72) ), pp.77-87. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=360864.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 153 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی