برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1394 , دوره  2 , شماره  4 ; از صفحه 147 تا صفحه 176 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي ارتباط بين قابليتهاي بازاريابي و عملکرد سازمان در شرکت هاي توليد کننده موادغذايي در شهر تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا (س)
 
چکیده: 
قابليت هاي بازاريابي موجب مي شود تا شرکت ها بتوانند متناسب با شرايط بازار، استراتژي هاي مناسب را اجرا کرده و به اهداف عملکردي خود دست يابند. اين پژوهش، ارتباط قابليت هاي بازاريابي (نوآوري، ارتباط با مشتري، مديريت برند و حسگري بازار) را با عملکرد سازماني (مثل رشد، سودآوري و درآمد) مورد مطالعه قرار مي دهد. براي اين منظور اطلاعات لازم از طريق پرسشنامه جمع آوري گرديد که توسط مديران بازاريابي شرکت هاي توليدي مواد غذايي تکميل شده است. تعداد192پرسشنامه تکميل و مسترد شد. داده ها با روش معادلات ساختاري و تکنيک حداقل مربعات جزئي با استفاده از نرم افزار ليزرل مورد بررسي قرار گرفت. بر اساس يافته هاي پژوهش، هر چهار قابليت بازاريابي با عملکرد سازمان ارتباط مثبت و معني داري دارد. همچنين در بررسي اثر دو متغير ميانجي (عمر و اندازه سازمان) بر رابطه قابليت هاي بازاريابي با عملکرد سازمان، نتايج نشان مي دهد ارتباط معني داري وجود ندارد، مراتب حاکي از اين است که قابليت هاي بازاريابي-فارغ از مراحل عمر و يا اندازه سازمان-مي توانند منبع مزيت رقابتي پايدار محسوب شده و موجب ارتقاء عملکرد گردند
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

اورک، ف.، و بابایی زکلیکی، م. (1394). ارزیابی ارتباط بین قابلیتهای بازاریابی و عملکرد سازمان در شرکت های تولید کننده موادغذایی در شهر تهران. مدیریت برند, 2(4 ), 147-176. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=360464



Vancouver : کپی

اورک فرزانه، بابایی زکلیکی محمدعلی. ارزیابی ارتباط بین قابلیتهای بازاریابی و عملکرد سازمان در شرکت های تولید کننده موادغذایی در شهر تهران. مدیریت برند. 1394 [cited 2021April16];2(4 ):147-176. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=360464



IEEE : کپی

اورک، ف.، بابایی زکلیکی، م.، 1394. ارزیابی ارتباط بین قابلیتهای بازاریابی و عملکرد سازمان در شرکت های تولید کننده موادغذایی در شهر تهران. مدیریت برند, [online] 2(4 ), pp.147-176. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=360464>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 273 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی