برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1394 , دوره  2 , شماره  4 ; از صفحه 69 تا صفحه 96 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير نوسازي لوگو بر نگرش مشتريان به برند (مطالعه موردي لوگوي بانک مهر اقتصاد)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت، گروه مدیریت بازرگانی
 
چکیده: 
هويت يک شرکت به طور استراتژيک در تمايز آن نقش دارد. برخي عناصري که به ايجاد اين تمايز کمک مي کنند عبارتند از ساختمان ها، پوشش کارکنان و لوگوي شرکت که از آن ها به عنوان هويت بصري شرکت نام برده مي شود. تغيير و نوسازي لوگوها به دليل تغييرات عمده مديريتي يا استراتژيکي و يا عدم تطابق لوگوي شرکت با ماموريت شرکت، در سازمان ها صورت مي گيرد. آنچه که در اين پژوهش بدان پرداخته شده است، تاثير طرح هاي مختلف لوگو بر: 1) شخصيت و نگرش لوگو، 2) نگرش مشتريان نسبت به برند است. مطالعه موردي اين پژوهش، لوگوي بانک مهر اقتصاد است. نمونه آماري پژوهش 341 نفر از مشتريان بانک مهر اقتصاد را در بر مي گيرد. براي تحليل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده گرديد. نتايج حاکي از آن بود که طرح لوگو بر نگرش مشتريان به لوگو و نيز نگرش مشتريان به برند تاثيرگذار بوده و همچنين طرح هاي مختلف لوگو داراي شخصيت هاي مختلفي نسبت به يکديگر مي باشند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

امینی کسبی، ح.، و اسفیدانی، م.، و شاه حسینی، م. (1394). تاثیر نوسازی لوگو بر نگرش مشتریان به برند (مطالعه موردی لوگوی بانک مهر اقتصاد). مدیریت برند, 2(4 ), 69-96. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=360461



Vancouver : کپی

امینی کسبی حسین، اسفیدانی محمدرحیم، شاه حسینی محمدعلی. تاثیر نوسازی لوگو بر نگرش مشتریان به برند (مطالعه موردی لوگوی بانک مهر اقتصاد). مدیریت برند. 1394 [cited 2021August04];2(4 ):69-96. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=360461



IEEE : کپی

امینی کسبی، ح.، اسفیدانی، م.، شاه حسینی، م.، 1394. تاثیر نوسازی لوگو بر نگرش مشتریان به برند (مطالعه موردی لوگوی بانک مهر اقتصاد). مدیریت برند, [online] 2(4 ), pp.69-96. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=360461.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 160 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی