برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1393 , دوره  1 , شماره  2 ; از صفحه 107 تا صفحه 134 .
 
عنوان مقاله: 

تعيين عوامل مؤثر در ايجاد تصوير سبز از برند خودروهاي ايراني در اذهان مشتريان آنها در شهر شيراز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیج ‌فارس، دانشگاه علوم اقتصادی، گروه MBA
 
چکیده: 
مسائل محيط زيستي اهميت زيادي در سراسر دنيا پيدا کرده اند. هدف از اين پژوهش، مطالعه عوامل موثر بر شکل گيري تصوير برند سبز در اذهان مشتريان است. مطالعه پيش رو، پژوهشي توصيفي – پيمايشي است. جامعه آماري اين پژوهش مالکان خودرو شهر شيراز هستند. براي آزمون فرضيه هاي پژوهش 323 پرسشنامه توزيع شد. داده هاي گردآوري شده به وسيله نرم افزار AMOS تحليل شد. نتايج تحليل داده هاي پژوهش، تأثير مثبت و معنادار تداعي برند سبز و رضايت از برند سبز بر تصوير برند سبز را تأييد مي کند. بر طبق يافته هاي پژوهش، تداعي برند سبز نسبت به رضايت از برند سبز، تأثير بيشتري در شکل گيري تصوير برند سبز در اذهان مشتريان دارد. همچنين تأثير مثبت و معنادار نگرش به برند سبز بر تداعي برند سبز نيز تأييد شد. بر اساس نتايج پژوهش، نگراني محيط زيستي فرد تأثير مثبت و معناداري بر نگرش سبز به برند دارد. بر طبق يافته هاي پژوهش، تأثير مثبت و معنادار دانش محيط زيستي بر نگرش به برند سبز تأييد نشد. در ضمن، تأثير مثبت و معنادار دانش محيط زيستي بر نگراني محيط زيستي تأييد شد. همچنين مشخص شد، نگراني محيط زيستي افراد بر شکل گيري تصوير برند سبز در اذهان مشتريان تأثيرگذار است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

حسینی، س.، و اسماعیل پور، م.، و ابراهیمی، ر. (1393). تعیین عوامل مؤثر در ایجاد تصویر سبز از برند خودروهای ایرانی در اذهان مشتریان آنها در شهر شیراز. مدیریت برند, 1(2 ), 107-134. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=360445



Vancouver : کپی

حسینی سیدیعقوب، اسماعیل پور مجید، ابراهیمی رقیه. تعیین عوامل مؤثر در ایجاد تصویر سبز از برند خودروهای ایرانی در اذهان مشتریان آنها در شهر شیراز. مدیریت برند. 1393 [cited 2021April14];1(2 ):107-134. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=360445



IEEE : کپی

حسینی، س.، اسماعیل پور، م.، ابراهیمی، ر.، 1393. تعیین عوامل مؤثر در ایجاد تصویر سبز از برند خودروهای ایرانی در اذهان مشتریان آنها در شهر شیراز. مدیریت برند, [online] 1(2 ), pp.107-134. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=360445>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 61 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی