برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

سواد انتقادي رسانه در کلاس هاي آموزش زبان انگليسي؛ اهميت آگاهي بخشي انتقادي به زبان آموزان در عصر جهاني شدن فرهنگ

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
تفحص در گفتمان رسانه اي، شاخه اي سودمند و جا افتاده در تحليل انتقادي کلام است که با هدف شناسايي و شناساندن جهت گيري هاي رسانه اي، صورت مي گيرد. پژوهش حاضر درصدد است با آشنا کردن دانشجويان زبان انگليسي با فعاليت هاي آگاهي دهنده ي زباني، نقش و جايگاه دانش انتقادي رسانه را در کلاس هاي زبان در عصر جهاني شدن فرهنگ و رسانه بررسي نمايد. جامعه ي آماري اين پژوهش، شامل دانشجويان و فارغ التحصيلان زبان انگليسي دانشگاه اروميه است که قبل از دوره ي آموزشي در آزمون تافل شرکت کرده اند. از ميان اين گروه، افرادي که نمره ي 500 و بالاتر را کسب کرده بودند براي شرکت در دوره ي مزبور دعوت شدند. دوره ي آموزشي شامل تفکر انتقادي، ابزارهاي پروپاگاندا، چينش کلمات، تحليل سرخط خبرها، منابع قدرت و وابستگي هاي سازماني تأثير گذار بر گزارش هاي خبري بود؛ به علاوه، هر جلسه مشتمل بر خواندن يک متن جهت دار برگرفته از تعدادي از منابع آموزشي زبان انگليسي و متون رسانه اي از جمله هرالد تريبون، سي ان ان، اينترنت و کتاب هاي رايج آموزش انگليسي به همراه تحليل آن ها بود. بعد از خواندن متون مطبوعاتي، شرکت کنندگان با بيان ديدگاه هاي خود به بحث و گفت وگو درباره ي آن ها مي پرداختند. در پايان دوره از شرکت کنندگان خواسته شد تا نظرشان را درباره ي کل دوره ي آموزشي بيان کنند. يافته هاي توصيفي و کيفي پژوهش نشان داد که شرکت کنندگان نسبت به اين دوره گرايش مثبت داشته و انگيزه ي بالايي براي افزايش سواد انتقاد رسانه اي خود دارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

غلامی، ج.، و ملکی، ا. (1393). سواد انتقادی رسانه در کلاس های آموزش زبان انگلیسی؛ اهمیت آگاهی بخشی انتقادی به زبان آموزان در عصر جهانی شدن فرهنگ. مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن), 5(14 (پیاپی 17) ), 124-149. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=360150



Vancouver : کپی

غلامی جواد، ملکی ابراهیم. سواد انتقادی رسانه در کلاس های آموزش زبان انگلیسی؛ اهمیت آگاهی بخشی انتقادی به زبان آموزان در عصر جهانی شدن فرهنگ. مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن). 1393 [cited 2022January25];5(14 (پیاپی 17) ):124-149. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=360150



IEEE : کپی

غلامی، ج.، ملکی، ا.، 1393. سواد انتقادی رسانه در کلاس های آموزش زبان انگلیسی؛ اهمیت آگاهی بخشی انتقادی به زبان آموزان در عصر جهانی شدن فرهنگ. مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن), [online] 5(14 (پیاپی 17) ), pp.124-149. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=360150.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 206 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی