برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1395 , دوره  4 , شماره  8 ; از صفحه 157 تا صفحه 180 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير ارتباطات برند مصرف کننده بر بشارت برند تلفن همراه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
در جامعه مصرف کننده امروزي، که امکان نشان دادن طرفداري برند براي مصرف کننده، به آساني وجود دارد، براي صاحبان بازار فهم رفتارهايي که منجر به انتخاب برند مي شوند مهم است. هدف اين مطالعه، بررسي چگونگي تاثير ارتباطات برند مصرف کننده بر متغيرهاي بشارت برند است که منجر به رفتارهاي حمايتي از برند مي شود. اين مطالعه پيشنهاد مي دهد که صاحبان بازار مي توانند بشارت برند خود را به وسيله ايجاد اطمينان برند، تعهد برند و هويت پذيري برند ترويج دهند. به طور خاص، اين مطالعه به بررسي اثر سه مولفه از مولفه هاي ارتباطات برند مصرف کننده (صميميت برند، اشتياق برند و هويت پذيري برند) بر روي مولفه هاي بشارت برند (قصد خريد برند، توصيه مثبت برند، توصيه منفي برند) مي پردازد. داده ها از طريق پرسشنامه و از نمونه آماري شامل 350 نفر از دانشجويان، در مورد برند تلفن همراه به دست آمد. فرضيات اين پژوهش با استفاده از تکنيک مدل يابي معادلات ساختاري تحليل گرديد. يافته هاي اين پژوهش نشان داد که ارتباطات برند مصرف کننده، بر روي بشارت برند تاثير مثبت مي گذارد، ولي از راه هاي گوناگون؛ به طوري که هويت پذيري برند، روي توصيه مثبت و منفي برند؛ تعهد برند، روي قصد خريد و توصيه منفي برند؛ و اطمينان برند، روي قصد خريد و توصيه مثبت برند تاثير مثبت مي گذارد. همچنين مشخص شد که متغير قصد خريد، روي دو متغير توصيه مثبت و منفي برند تاثير مثبت دارد؛ و توصيه مثبت برند نيز روي توصيه منفي برند رقبا تاثير مثبت دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

اشکانی، م.، و اسفیدانی، م. (1395). بررسی تاثیر ارتباطات برند مصرف کننده بر بشارت برند تلفن همراه. مدیریت برند, 4(8 ), 157-180. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=359753



Vancouver : کپی

اشکانی مهدی، اسفیدانی محمدرحیم. بررسی تاثیر ارتباطات برند مصرف کننده بر بشارت برند تلفن همراه. مدیریت برند. 1395 [cited 2021April13];4(8 ):157-180. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=359753



IEEE : کپی

اشکانی، م.، اسفیدانی، م.، 1395. بررسی تاثیر ارتباطات برند مصرف کننده بر بشارت برند تلفن همراه. مدیریت برند, [online] 4(8 ), pp.157-180. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=359753>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 114 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی