4 SID.ir | تحليل و نقد نظري و روش شناختي اسناد تحول بنيادين آموزش وپرورش جمهوري اسلامي ايران

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تحليل و نقد نظري و روش شناختي اسناد تحول بنيادين آموزش وپرورش جمهوري اسلامي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
هدف اصلي پژوهش، تحليل و شناسايي رويکردهاي روش شناختي، مفهوم شناختي و ساختاري حاکم بر اسناد تحول بنيادين سيستم آموزش وپرورش ايران مي باشد. به منظور دستيابي به اين هدف، از روش تحليل مضمون با رويکرد کيفي بهره گرفته شد. به منظور گردآوري داده ها و شناسايي مضامين، مباني نظري سند تحول، سند بنيادين و برنامه درسي ملي موردبررسي قرار گرفتند و مفاهيم و مضامين آن شناسايي و کدگذاري شدند. بر اساس نتايج به دست آمده، اسناد سه گانه تحول بنيادين شامل سه مفهوم سازمان دهنده: مفهوم شناختي، روش شناختي و ساختاري برنامه درسي ملي با سي وسه مضمون پايه مي باشند. يافته ها نشان داد که اسناد تحول بنيادين (يعني مباني نظري سند تحول، سند تحول و برنامه درسي ملي)، از نظر انسجام مفهوم شناختي، روش شناختي و ساختاري فاقد ارتباط و سنخيت مضاميني هستند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 232
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی