برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1397 , دوره  7 , شماره  27 ; از صفحه 99 تا صفحه 110 .
 
عنوان مقاله: 

شناسايي راهکارهاي بازاريابي در گردشگري ادبي: مطالعه موردي شهرستان نيشابور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
يکي از انواع گردشگري، گردشگري ادبي است. گردشگري ادبي را ميتوان يکي از خوشههاي گردشگري فرهنگي و گردشگري ميراث دانست که مکانهاي مربوط به نويسندگان، فضاهاي مرتبط داستانها و کتابها، جشنوارههاي ادبي، فيلم ها و توليدات رسانه اي و مانند آن را در برميگيرد. ايران نيز به دليل غناي فرهنگي و ادبي که در خود دارد يکي از کشورهاي صاحب نام در اين حوزه است که ميتواند از اين ميراث ناملموس بهره فراواني ببرد و در ايران شهرستان نيشابور از لحاظ ادبي داراي موقعيتي ممتاز و خيرهکننده است و بستري مناسب براي توسعه اين شاخه از گردشگري بهشمار ميآيد. ليکن با وجود ظرفيت بالا، گردشگري ادبي نيشابور رونق زيادي ندارد. در اين پژوهش با استفاده از روش کيفي و تکنيک گروه تمرکز راهکارهايي براي بازاريابي گردشگري ادبي در شهرستان نيشابور شناسايي شد که شامل شش دسته 1. ايجاد پايگاههاي تبليغاتي 2. هدايت مسافران مشهد به نيشابور 3. برگزاري جشنوارههاي ادبي مناسبتي 4. آشنا سازي اهالي نيشابور با ظرفيتهاي گردشگري 5. طراحي سوغات مرتبط با حوزه ادب نيشابور. 6. طراحي بازيهاي متناسب با گردشگري ادبي نيشابور است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قدمگاهی، س.، و قادری، ا. (1397). شناسایی راهکارهای بازاریابی در گردشگری ادبی: مطالعه موردی شهرستان نیشابور. جغرافیایی فضای گردشگری, 7(27 ), 99-110. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=359091



Vancouver : کپی

قدمگاهی سیدناصر، قادری اسماعیل. شناسایی راهکارهای بازاریابی در گردشگری ادبی: مطالعه موردی شهرستان نیشابور. جغرافیایی فضای گردشگری. 1397 [cited 2021October16];7(27 ):99-110. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=359091



IEEE : کپی

قدمگاهی، س.، قادری، ا.، 1397. شناسایی راهکارهای بازاریابی در گردشگری ادبی: مطالعه موردی شهرستان نیشابور. جغرافیایی فضای گردشگری, [online] 7(27 ), pp.99-110. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=359091.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 113 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی