برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1397 , دوره  6 , شماره  20 ; از صفحه 9 تا صفحه 20 .
 
عنوان مقاله: 

ارائه ي يک مدل سه بعدي از چالش هاي توسعه ي تجارت الکترونيک در صنعت ورزش کشور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 
هدف پژوهش حاضر، ارائه ي يک مدل سه بعدي از چالش هاي توسعه ي تجارت الکترونيک در صنعت ورزش کشور است. پژوهش حاضر توصيفي و از نوع پيمايشي است. جامعه ي آماري پژوهش شامل متخصصان و صاحب نظران آشنا با موضوع تجارت الکترونيک و بازاريابي ورزشي است که حجم آماري حدود 220 نفر تخمين زده شد. با توجه به حجم جامعه ي آماري تمام جامعه به عنوان نمونه ي آماري انتخاب شدند. براي تجزيه وتحليل داده ها از روش آزمون تي تک نمونه اي و آزمون تحليل واريانس فريدمن براي رتبه بندي چالش ها استفاده شد. نتايج نشان داد که چالش هاي فني و همچنين چالش هاي فرهنگي-اجتماعي مانع پياده سازي تجارت الکترونيک در صنعت ورزش کشور نيست، ولي چالش هاي مديريتي مانع پياده سازي تجارت الکترونيک در صنعت ورزش کشور است. رتبه بندي چالش هاي سه گانه به ترتيب عبارت بود از: 1. چالش هاي مديريتي، 2. چالش هاي فرهنگي-اجتماعي و 3. چالش هاي فني. در انتها مدل سه بعدي از چالش هاي پياده سازي تجارت الکترونيک در صنعت ورزش کشور ارائه شد. با توجه به اينکه امروزه فضاي بازار از شکل سنتي خود به سمت الکترونيک تغيير يافته است، ازاين رو باشگاه ها و فدراسيون ها و تمامي مشاغل مرتبط با ورزش بايد با اين تغيير همراه شوند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 218
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی