برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثر آموزش حل مسئله رياضي با روش بازي بر توجه، حل مسئله و خودکارآمدي دانش آموزان مبتلا به اختلال يادگيري رياضي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه سمنان
 
چکیده: 
مشکلات يادگيري رياضي از اين نظر مهم اند که همه ي کودکان نياز دارند تا در سال هاي نخست مدرسه محاسبات رياضي را انجام دهند. هدف پژوهش حاضر بررسي اثر آموزش حل مسئله ي رياضي با روش بازي بر توجه، حل مسئله و خودکارآمدي دانش آموزان مبتلا به اختلال يادگيري رياضي بود. روش پژوهش شبه آزمايشي با طرح پيش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه ي اين مطالعه شامل تمام دانش آموزان دختر و پسر مبتلا به اختلال يادگيري رياضي شهر تربت حيدريه در سال تحصيلي 95-1394 بود. نمونه شامل 36 دانش آموز دختر و پسر مبتلا به اختلال يادگيري رياضي بود که به روش نمونه گيري خوشه اي تک مرحله اي انتخاب شدند و به صورت تصادفي به دو گروه آزمايش و کنترل گمارده شدند. ابزار پژوهش شامل پرسش نامه کانرز، پرسش نامه ي خودکارآمدي عمومي شرر، آزمون حل مسئله ي رياضي معلم ساخته، آزمون هوش وکسلر براي کودکان، آزمون تشخيصي کي مت بود. پيش آزمون و پس آزمون روي هر دو گروه اجرا شد.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 450
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی