برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1395 , دوره  4 , شماره  13 ; از صفحه 21 تا صفحه 30 .
 
عنوان مقاله: 

تأثير روش يادگيري مشارکتي جيگ ساو بر نيازهاي اساسي روان شناختي دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه ارومیه
 
چکیده: 
هدف از پژوهش حاضر بررسي تأثير کلاس درس جيگ ساو بر برآورده شدن نيازهاي روان شناختي دانش آموزان (نياز به خودمختاري، شايستگي و ارتباط) است. روش پژوهش از نوع نيمه آزمايشي بود و در اجراي آن از طرح پيش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جهت دست يابي به اهداف پژوهش، ابتدا دانش آموزان دو کلاس سوم دبيرستان دخترانه (51 نفر) با استفاده از نمونه هاي در دسترس انتخاب شدند؛ سپس به شيوة کاملاً تصادفي، دانش آموزان يک کلاس، آموزش درس شيمي را به روش جيگ ساو (26 دانش آموز) و دانش آموزان کلاس ديگر (25 دانش آموز) اين درس را به روش سخنراني تجربه کردند. آزمون نيازهاي روان شناختي قبل و بعد از مداخله براي گروه ها اجرا گرديد. به منظور تجزيه و تحليل داده ها از روش ها و تکنيک هاي آماري توصيفي و استنباطي مختلف از جمله روش هاي آماري ميانگين، انحراف استاندارد، تحليل کواريانس استفاده شد. يافته هاي پژوهش نشان داد که روش جيگ ساو اثر مثبتي بر نياز به خودمختاري و ارتباط و شايستگي دارد. به طور کلي يافته هاي پژوهش از نظرية خودتعيين گري حمايت کردند و نشان دادند که محيط هاي حامي خودمختاري از قبيل روش تدريس جيگ ساو اثر مثبتي بر برآورده شدن نيازهاي روان شناختي اساسي دارند.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

سپهریان آذر، ف. (1395). تأثیر روش یادگیری مشارکتی جیگ ساو بر نیازهای اساسی روان شناختی دانش آموزان. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, 4(13 ), 21-30. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=358013



Vancouver : کپی

سپهریان آذر فیروزه. تأثیر روش یادگیری مشارکتی جیگ ساو بر نیازهای اساسی روان شناختی دانش آموزان. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 1395 [cited 2021April21];4(13 ):21-30. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=358013



IEEE : کپی

سپهریان آذر، ف.، 1395. تأثیر روش یادگیری مشارکتی جیگ ساو بر نیازهای اساسی روان شناختی دانش آموزان. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, [online] 4(13 ), pp.21-30. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=358013.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 92 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی