برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1395 , دوره  3 , شماره  12 ; از صفحه 7 تا صفحه 16 .
 
عنوان مقاله: 

تدوين مدل اندازه گيري راهبردهاي شناختي و فراشناختي يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 
در يادگيري، عوامل مختلفي نقش دارند، يکي از اين عوامل راهبردهاي يادگيري است. از اين رو به منظور تدوين مدل اندازه گيري راهبردهاي شناختي و فراشناختي يادگيري، طي يک پژوهش همبستگي به شيوة مدل معادلات ساختاري از جامعة آماري دانش آموزان پاية اول متوسطة شهر همدان 368 نفر به روش نمونه گيري خوشه اي انتخاب شدند و به پرسش نامة راهبردهاي يادگيري کرمي (1384) پاسخ دادند. بر اساس داده ها، ابتدا پارامترهاي مدل به روش بيشينه درست نمايي برآورد شد. سپس مدل اندازه گيري راهبردهاي شناختي و فراشناختي يادگيري به وسيلة شاخص هاي برازش، آزمون شد. تحليل داده ها به وسيله نرم افزار LISREL انجام شد. نتايج نشان داد همه گويه هاي پرسش نامه بر روي راهبردهاي شناختي و فراشناختي يادگيري ضريب اثر معنا داري داشتند و مدل اندازه گيري راهبردهاي شناختي و فراشناختي يادگيري از برازش قابل قبولي برخوردار بود. هم چنين بين راهبردهاي شناختي و نيز راهبردهاي فراشناختي همبستگي دروني معنا دار مشاهده شد؛ بنابراين مي توان نتيجه گيري کرد که پژوهشگران مي توانند براي سنجش راهبردهاي شناختي و فراشناختي از پرسش نامة راهبردهاي يادگيري استفاده کنند.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عرفانی، ن. (1395). تدوین مدل اندازه گیری راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, 3(12 ), 7-16. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=358005



Vancouver : کپی

عرفانی نصراله. تدوین مدل اندازه گیری راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 1395 [cited 2021September26];3(12 ):7-16. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=358005



IEEE : کپی

عرفانی، ن.، 1395. تدوین مدل اندازه گیری راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, [online] 3(12 ), pp.7-16. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=358005.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 188 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی