نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1394 , دوره  3 , شماره  11 ; از صفحه 57 تا صفحه 70 .
 
عنوان مقاله: 

شناسايي و اولويت بندي ابعاد تداعي برند در ليگ هاي ورزشي «مطالعه موردي ليگ برتر فوتبال»

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
 
چکیده: 
هدف از پژوهش حاضر شناسايي و اولويت بندي ابعاد تداعي برند در ليگ برتر فوتبال است. از نظر روش شناسي، روش پژوهش آميخته (کيفي-کمي) است. جامعه مورد مطالعه متخصصان مديريت ورزشي بودند که از طريق نمونه گيري هدفمند و روش نمونه گيري گلوله برفي، يازده نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها از طريق مصاحبه نيمه ساختاريافته به دست آمد. در مرحله کيفي از طريق تحليل محتوا، مفاهيم و مقوله هاي اصلي به دست آمد. فرايند کدگذاري داده ها تا مرحله کدگذاري محوري ادامه يافت و در نهايت دوازده مقوله اصلي به دست آمد. در مرحله کمي با استفاده از روش تحليل سلسله مراتبي (AHP) و نرم افزار خبرگان Expert Choice، کدهاي به دست آمده اولويت بندي شدند. نتايج تجزيه وتحليل نشان داد که در بعد منافع، هيجان با وزن نسبي 0.308 و در بعد ويژگي ها، بازيکن ستاره با وزن نسبي 0.274 بيشترين اهميت را به دست آوردند. ديگر عوامل با توجه به معيار خود در اولويت هاي بعدي قرار گرفتند. يافته هاي اين پژوهش نشان داد تداعي هاي برند شناسايي شده در جذابيت ليگ تاثيرگذارند و مطلوبيت بيشتري براي تماشاچيان فراهم مي کنند، و اين امر در حضور بيشتر تماشاچيان تاثيرگذار است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صادقی بروجردی، س.، و یوسفی، ب.، و آقایی، ر. (1394). شناسایی و اولویت بندی ابعاد تداعی برند در لیگ های ورزشی «مطالعه موردی لیگ برتر فوتبال». رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی, 3(11 ), 57-70. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=357103



Vancouver : کپی

صادقی بروجردی سعید، یوسفی بهرام، آقایی رقیه. شناسایی و اولویت بندی ابعاد تداعی برند در لیگ های ورزشی «مطالعه موردی لیگ برتر فوتبال». رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1394 [cited 2022May25];3(11 ):57-70. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=357103



IEEE : کپی

صادقی بروجردی، س.، یوسفی، ب.، آقایی، ر.، 1394. شناسایی و اولویت بندی ابعاد تداعی برند در لیگ های ورزشی «مطالعه موردی لیگ برتر فوتبال». رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی, [online] 3(11 ), pp.57-70. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=357103.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 114 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی