برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1394 , دوره  3 , شماره  10 ; از صفحه 7 تا صفحه 16 .
 
عنوان مقاله: 

آسيب شناسي الگوي ارزشيابي توصيفي به منظور ارائه الگوي مناسب در دوره ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی
 
چکیده: 
هدف پژوهش حاضر آسيب شناسي الگوي ارزشيابي توصيفي پيشرفت تحصيلي به منظور ارائه الگوي مناسب در دوره ابتدايي ناحيه دو شهر يزد بود. روش پژوهش، روشي ترکيبي بوده که در بخش کمي از روش توصيفي از نوع پيمايشي و در بخش کيفي از روش تحليل محتواي کيفي استفاده شد. جامعه آماري شامل معلمان و والدين دانش آموزان دوره ابتدايي ناحيه دو شهر يزد بودند. با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي ساده و نيز جدول تعيين حجم نمونه کرجسي و مورگان، 160 نفر از معلمان و از جامعه والدين با روش نمونه گيري هدفمند 100 نفر مرد و 100 نفر زن انتخاب گرديدند. ابزارهاي جمع آوري اطلاعات شامل مصاحبه نيمه سازمان يافته و پرسشنامه محقق ساخته براي سنجش نظرات معلمان و سنجش نظرات والدين بود، روايي محتوايي ابزارها بر اساس نظر متخصصان برنامه ريزي درسي تعيين و تاييد شد و ضريب پايايي با استفاده از روش آلفاي کرونباخ به ترتيب 0.93 و 0.87 به دست آمد. براي تجزيه وتحليل داده ها از آزمون هاي ناپارامتريک کولموگراف- اسمينوروف و آزمون ميانه و در بخش کيفي از روش تحليل مضمون استفاده شد. نتايج نشان داد مشکلات مربوط به مقوله طراحي ارزشيابي توصيفي از نظر معلمان و والدين تا حدودي (در سطح متوسط) وجود دارد، مشکلات اجرا از نظر معلمان در حد زياد و از نظر والدين تا حدودي (در سطح متوسط) وجود دارد و در نهايت مشکلات پس از اجراي ارزشيابي توصيفي از نظر معلمان در حد زياد و از نظر والدين تا حدودي وجود دارد. بر اساس يافته هاي بخش کيفي الگويي به نام ارزشيابي تلفيقي ارائه شد.از يافته ها نتيجه گرفته مي شود که در کل ارزشيابي توصيفي از وضعيت خوبي در اجرا برخوردار نيست و الگوي تلفيقي ارائه شده مي تواند بسياري از مشکلات اجرايي الگوي جاري ارزشيابي توصيفي را بر طرف نمايد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قلتاش، ع.، و اوجی نژاد، ا.، و دهقان منگابادی، ع. (1394). آسیب شناسی الگوی ارزشیابی توصیفی به منظور ارائه الگوی مناسب در دوره ابتدایی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, 3(10 ), 7-16. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=357040



Vancouver : کپی

قلتاش عباس، اوجی نژاد احمدرضا، دهقان منگابادی علیرضا. آسیب شناسی الگوی ارزشیابی توصیفی به منظور ارائه الگوی مناسب در دوره ابتدایی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 1394 [cited 2022January21];3(10 ):7-16. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=357040



IEEE : کپی

قلتاش، ع.، اوجی نژاد، ا.، دهقان منگابادی، ع.، 1394. آسیب شناسی الگوی ارزشیابی توصیفی به منظور ارائه الگوی مناسب در دوره ابتدایی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, [online] 3(10 ), pp.7-16. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=357040.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 506 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی