برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1394 , دوره  3 , شماره  9 ; از صفحه 83 تا صفحه 94 .
 
عنوان مقاله: 

ارزشيابي کيفيت دروني برنامه درسي رشته کارشناسي ارشد علوم تربيتي از ديدگاه استادان، دانشجويان و کارشناسان آموزشي دانشگاه پيام نور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علمی آموزش محیط زیست، دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 

اين پژوهش با هدف مطالعه ارزيابي کيفيت دروني برنامه درسي رشته علوم تربيتي با گرايش برنامه ريزي درسي در دوره کارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور از ديدگاه استادان، دانشجويان و کارشناسان آموزشي بر اساس عناصر برنامه درسي، محتوا، گروه بندي و ارزشيابي براي بهبود کيفيت آموزشي مي پردازد؛ که از لحاظ هدف از نوع کاربردي و از نظر روش تحقيق، توصيفي با رويکرد پيمايشي است. جامعه آماري داراي سه زيرمجموعه شامل 1- دانشجويان رشته علوم تربيتي گرايش برنامه ريزي درسي دوره کارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور 2- استادان و اعضاي هيات علمي رشته علوم تربيتي دانشگاه پيام نور 3- کارشناسان آموزشي رشته علوم تربيتي دانشگاه پيام نور. براي نمونه گيري از روش تصادفي نسبي و از جدول مورگان استفاده شده است که نمونه دانشجويان به تعداد 170 نفر، استادان 49 نفر و کارشناسان آموزشي به تعداد 20 نفر مي باشند. ابزار جمع آوري اطلاعات پرسش نامه محقق ساخته در مقياس ليکرت است، و از آزمون t مستقل استفاده شده است. نتايج نشان مي دهد که بين ديدگاه استادان، دانشجويان و کارشناسان آموزشي از بين عناصر برنامه درسي در رشته علوم تربيتي گرايش برنامه ريزي درسي دوره کارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور به جز عنصر گرو ه بندي تفاوت معناداري وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شبیری، س.، و شمسی پاپکیاده، س. (1394). ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی رشته کارشناسی ارشد علوم تربیتی از دیدگاه استادان, دانشجویان و کارشناسان آموزشی دانشگاه پیام نور. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, 3(9 ), 83-94. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=357000



Vancouver : کپی

شبیری سیدمحمد، شمسی پاپکیاده سیده زهرا. ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی رشته کارشناسی ارشد علوم تربیتی از دیدگاه استادان, دانشجویان و کارشناسان آموزشی دانشگاه پیام نور. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 1394 [cited 2021October21];3(9 ):83-94. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=357000



IEEE : کپی

شبیری، س.، شمسی پاپکیاده، س.، 1394. ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی رشته کارشناسی ارشد علوم تربیتی از دیدگاه استادان, دانشجویان و کارشناسان آموزشی دانشگاه پیام نور. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, [online] 3(9 ), pp.83-94. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=357000.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 278 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی