برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1394 , دوره  3 , شماره  9 ; از صفحه 69 تا صفحه 82 .
 
عنوان مقاله: 

تجربيات قبلي و عملکرد تکاليف مرتبط به رايانه دانشجويان: نقش خودکارآمدي رايانه، اضطراب رايانه و جنسيت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه تجربيات قبلي رايانه با عملکرد تکاليف مرتبط به رايانه با توجه به نقش واسطه گري خودکارآمدي و اضطراب رايانه است که با طرح ريزي مدل مفهومي بر اساس تحليل مسير انجام شده است براي اين منظور تعداد 282 دانشجوي کارشناسي دانشگاه پيام نور شهرستان گرمي و بيله سوار (142 دختر و 140 پسر) به روش نمونه گيري طبقه اي نسبي انتخاب و به پرسش نامه اي متشکل از مقياس هاي اضطراب رايانه، خودکارآمدي رايانه، تجربيات قبلي رايانه پاسخ دادند. براي سنجش عملکرد رايانه (تکاليف مرتبط به رايانه) از نمرات آزمون عملي درس آشنايي با رايانه دانشجويان استفاده شده است. نتايج پژوهش نشان داد که تجربيات قبلي رايانه اثر غيرمستقيم مثبت معنادار بر عملکرد رايانه با ميانجيگري اضطراب رايانه و خودکارآمدي رايانه دارد. اضطراب رايانه اثر غيرمستقيم بر عملکرد رايانه با ميانجيگري خودکارآمدي رايانه دارد. مدل پيشنهادي با داده هاي اين تحقيق برازش بسيار خوبي دارد و توانسته است 0.72 از واريانس عملکرد رايانه را تبيين کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

پوراصغر، ن.، و زارع، ح. (1394). تجربیات قبلی و عملکرد تکالیف مرتبط به رایانه دانشجویان: نقش خودکارآمدی رایانه, اضطراب رایانه و جنسیت. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, 3(9 ), 69-82. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356997



Vancouver : کپی

پوراصغر نصیبه، زارع حسین. تجربیات قبلی و عملکرد تکالیف مرتبط به رایانه دانشجویان: نقش خودکارآمدی رایانه, اضطراب رایانه و جنسیت. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 1394 [cited 2021September22];3(9 ):69-82. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356997



IEEE : کپی

پوراصغر، ن.، زارع، ح.، 1394. تجربیات قبلی و عملکرد تکالیف مرتبط به رایانه دانشجویان: نقش خودکارآمدی رایانه, اضطراب رایانه و جنسیت. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, [online] 3(9 ), pp.69-82. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356997.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 127 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی