برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1393 , دوره  2 , شماره  6 ; از صفحه 71 تا صفحه 86 .
 
عنوان مقاله: 

تبيين دلالت هاي ديدگاه جان ديويي در خصوص هنر و زيبايي شناسي براي فرايند تدريس و يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 
هدف اصلي اين پژوهش، تعيين ديدگاه زيبايي شناختي جان ديويي براي فرايند تدريس و يادگيري است. در پژوهش حاضر، ما دو سوال داشته ايم:1) زيبايي شناسي از ديد جان ديويي چيست و داراي چه مولفه هايي است؟ 2) رابطه اين مولفه ها با فرايند تدريس و يادگيري چگونه است؟ براي پاسخ گويي به اين سوالات تحقيق از منابع کتابخانه اي متعدد به صورت فيش برداري و از پايگاه هاي اطلاعاتي اينترنتي (نمايه، پايگاه مقالات خارجي دانشگاه تربيت مدرس، پايگاه پايان نامه هاي دانشگاه هاي تربيت مدرس تهران- دانشگاه تهران- علامه طباطبايي- الزهرا، بانک اطلاعات نشريات کشور و مجلات ايران، پايگاه استنادي علوم جهان اسلام، نورمگز، مرکز تحقيقات کامپيوتري علوم اسلامي، پايگاه اطلاعات علمي جهاد دانشگاهي) اطلاعات جمع آوري شده است و سپس با استفاده از روش مروري – اسنادي، به صورت مختصر ديدگاه ديويي در خصوص هنر، زيبايي، زيبايي شناسي و تدريس و يادگيري شرح داده شده است. بعد از انجام اين کار، دلالت هاي ديدگاه هنري ديويي براي فرايند تدريس و يادگيري را استنباط و استخراج نموديم. نتايج حاصل از اين پژوهش حاکي از آن است که فرايند تدريس و يادگيري، تجربه اي زيبايي شناختي است و بايد به صورت زيبايي شناختي ارايه گردد: از ديد ديويي براي اين که فرايند تدريس و يادگيري، زيبايي شناسي باشد، بايد اين موارد را به کار برد: استفاده از مباني علمي در فرايند تدريس و يادگيري، تدريس واحد داشتن، پرهيز از تقابل ها در تدريس، اتصال يادگيري با امور روزمره و اجتماعي، استفاده از عوامل روان شناسي مثل تخيل و عاطفه در فرايند تدريس و يادگيري، نگاهي زيبايي شناختي داشتن به شغل معلمي، استفاده از بازي در اين فرايند، ضرورت صداقت و نظم برقرار کردن به صورت هنرمندانه.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

پورحسینی، م.، و سجادی، س.، و ایمانی، م. (1393). تبیین دلالت های دیدگاه جان دیویی در خصوص هنر و زیبایی شناسی برای فرایند تدریس و یادگیری. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, 2(6 ), 71-86. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356980



Vancouver : کپی

پورحسینی محمد، سجادی سیدمهدی، ایمانی محسن. تبیین دلالت های دیدگاه جان دیویی در خصوص هنر و زیبایی شناسی برای فرایند تدریس و یادگیری. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 1393 [cited 2022January24];2(6 ):71-86. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356980



IEEE : کپی

پورحسینی، م.، سجادی، س.، ایمانی، م.، 1393. تبیین دلالت های دیدگاه جان دیویی در خصوص هنر و زیبایی شناسی برای فرایند تدریس و یادگیری. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, [online] 2(6 ), pp.71-86. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356980.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 103 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی