برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1397 , دوره  27 , شماره  3 ; از صفحه 157 تا صفحه 168 .
 
عنوان مقاله: 

تدوين شاخص هاي رصد عملکرد گروه هاي آموزشي علوم پايه براي تهيه داشبورد عملکردي تحصيلات تکميلي دانشگاه علوم پزشکي کرمان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه فارماکوگنوزی، دانشکده داروسازی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
 
چکیده: 

زمينه و هدف: جايگاه آموزش عالي در فرايند توسعه کشورها بسي رفيع و مورد توجه ملت ها و دولت ها بوده و هست. در بين دوره هاي مختلف آموزش عالي، تحصيلات تکميلي وظيفه تربيت نيروي انساني متخصص در عرصه آموزش، پژوهش و خدمات را بر عهده دارد. در سال هاي اخير، رشد کمي تحصيلات تکميلي در ايران روندي روزافزون داشته و اکنون بعد کيفي آن مورد توجه سياستگزاران و تصميم گيران نظام آموزش عالي است. هدف پژوهش حاضر بررسي وضعيت فرايندها و برون دادهاي گروه هاي آموزشي واجد دوره هاي تحصيلات تکميلي دانشگاه علوم پزشکي کرمان مي باشد.
روش بررسي: تحقيق حاضر از نوع توصيفي بوده است و با استفاده از چک ليست انجام شده است. جامعه آماري تحقيق گروه هاي آموزشي علوم پايه داراي دوره تحصيلات تکميلي در دو مقطع کارشناسي ارشد و دکتراي تخصصي در دانشگاه علوم پزشکي کرمان بوده اند. داده هاي حاصله با استفاده از سنجه هاي پراکندگي مرکزي مورد تجزيه وتحليل قرار گرفته اند.
يافته ها: امتياز کسب شده داشبورد آموزشي تعدادي از گروه هاي آموزشي مورد بررسي در اين مطالعه نشان مي دهد که با لحاظ کردن نمره ماکزيمم 72 داشبورد، 39.1 % گروه ها بيش از 50% امتياز داشبورد را کسب نموده اند. بيشترين امتياز کسب شده به ترتيب مربوط به گروه هاي آمار و اپيدميولوژي (63.88%)، انگل شناسي (62.5%) و علوم اعصاب (62.5 %) مي باشد.
نتيجه گيري: داشبورد از جمله ابزارهاي مديريتي نوين مي باشد که با امکان آناليز و تحليل شاخص هاي کليدي عملکرد، تصميم گيري را براي دستيابي به اهداف ميسر مي سازد. ارائه تصوير صحيح از سيستم، شناسايي نقاط ضعف و قوت، تشخيص مسير استراتژي هاي اخذ شده و دستيابي به ديد کلي از عملکرد زير مجموعه باعث افزايش توانمندي در تصميم گيري آگاهانه خواهد داشت و قدرت نظارت بر عملکرد را افزايش مي دهد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

تیرگری، ب.، و فصیحی هرندی، م.، و حقدوست، ع.، و شریفی فر، ف. (1397). تدوین شاخص های رصد عملکرد گروه های آموزشی علوم پایه برای تهیه داشبورد عملکردی تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمان. طب و تزکیه, 27(3 ), 157-168. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356760



Vancouver : کپی

تیرگری بتول، فصیحی هرندی مجید، حقدوست علی اکبر، شریفی فر فریبا. تدوین شاخص های رصد عملکرد گروه های آموزشی علوم پایه برای تهیه داشبورد عملکردی تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمان. طب و تزکیه. 1397 [cited 2021October21];27(3 ):157-168. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356760



IEEE : کپی

تیرگری، ب.، فصیحی هرندی، م.، حقدوست، ع.، شریفی فر، ف.، 1397. تدوین شاخص های رصد عملکرد گروه های آموزشی علوم پایه برای تهیه داشبورد عملکردی تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمان. طب و تزکیه, [online] 27(3 ), pp.157-168. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356760.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 141 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی