برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1395 , دوره  14 , شماره  1 ; از صفحه 301 تا صفحه 321 .
 
عنوان مقاله: 

شناسايي، اعتباريابي و رتبه بندي ابعاد جذابيت هاي برند کارفرما (مورد مطالعه: جويندگان کار در شهر قم)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت دولتی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایران
 
چکیده: 

بخش اعظم ارزش هاي پيشنهادي کارفرمايان در بازار کار، از طريق نوع خاصي از برند با عنوان «برند کارفرما» به ايجاد تصويري جذاب از کارفرما و درخواست کار از سوي جويندگان کار منجر مي شود. پژوهش حاضر با اولويت بندي جذابيت هاي برند کارفرما، پيشنهادهايي در زمينه برندسازي کارفرما مطرح کرده است. اين پژوهش، توصيفي از نوع پيمايشي است و به روش کمي اجرا شده است. جامعه آماري جويندگان کار در شهر قم هستند که از بين آن ها 273 نفر به روش تصادفي ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوري داده ها، پرسشنامه استاندارد برتون است. داده هاي جمع آوري شده از طريق تحليل عاملي اکتشافي توسط نرم افزار SPSS تجزيه و تحليل شد. نتايج پژوهش نشان داد 21 گويه از جذابيت هاي برند کارفرما در شش بعد شامل ارزش هاي نوآوري، آموزشي، توسعه شخصي، انسان مداري، اجتماعي و اقتصادي قرار مي گيرند. ابعاد به دست آمده با آزمون فريدمن رتبه بندي شد که نتايج تفاوت هاي معناداري را بين اهميت ابعاد مختلف برند کارفرما نشان داد. در اين بين ارزش هاي اقتصادي در بالاترين سطح اهميت و ارزش هاي انسان مداري در پايين ترين سطح قرار مي گيرند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حمیدی زاده، ع.، و باباشاهی، ج.، و محمدنژاد فدردی، م. (1395). شناسایی, اعتباریابی و رتبه بندی ابعاد جذابیت های برند کارفرما (مورد مطالعه: جویندگان کار در شهر قم). مدیریت فرهنگ سازمانی, 14(1 ), 301-321. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356728



Vancouver : کپی

حمیدی زاده علی، باباشاهی جبار، محمدنژاد فدردی منصوره. شناسایی, اعتباریابی و رتبه بندی ابعاد جذابیت های برند کارفرما (مورد مطالعه: جویندگان کار در شهر قم). مدیریت فرهنگ سازمانی. 1395 [cited 2021October18];14(1 ):301-321. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356728



IEEE : کپی

حمیدی زاده، ع.، باباشاهی، ج.، محمدنژاد فدردی، م.، 1395. شناسایی, اعتباریابی و رتبه بندی ابعاد جذابیت های برند کارفرما (مورد مطالعه: جویندگان کار در شهر قم). مدیریت فرهنگ سازمانی, [online] 14(1 ), pp.301-321. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356728.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 297 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی