برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1394 , دوره  13 , شماره  1 ; از صفحه 67 تا صفحه 89 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه قدرت و وابستگي در کانال هاي بازاريابي از ديدگاه عضو هدف مورد مطالعه: هنر - صنعت فرش دستباف ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایران
 
چکیده: 
يکي از مهم ترين ابعاد رفتاري در روابط درون کانال بازاريابي، قدرت و وابستگي است. در اين پژوهش منابع قدرت و قدرت جبراني، و سه بعد وابستگي شهرت، سود و فروش، و فعاليت تجاري مدنظر قرار گرفته است. در اين پژوهش روابط دو عضو اصلي توزيع در هنر – صنعت فرش دستباف با قبول تجار فرش به عنوان عضو منبع کانال، و کارگاه هاي توليدي به عنوان عضو هدف کانال مطالعه شده است. در واقع، هدف اين پژوهش بررسي روابط بين قدرت و وابستگي از بعد ادراکي کارگاه هاي توليدي متمرکز و غيرمتمرکز در اين کانال است. نمونه آماري اين پژوهش 149 کارگاه توليدي است، که به طور تصادفي با روش نمونه گيري تصادفي مرحله اي انتخاب شدند. ابزار اصلي گردآوري اطلاعات در اين پژوهش، پرسشنامه بود. براي آزمون فرضيه ها معادلات ساختاري به کار گرفته شد. نتايج نشان مي دهد قدرت جبراني بر قدرت منبع و وابستگي سود و فروش تاثير معکوس، قدرت منبع بر وابستگي تجاري تاثير مستقيم، قابليت در جايگزيني بر وابستگي سود و فروش و وابستگي تجاري، تاثير معکوس و بر قدرت جبراني تاثير مستقيم، وابستگي تجاري و وابستگي شهرت بر وابستگي سود و فروش تاثير مستقيم دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محسنین، ش.، و اسفیدانی، م.، و حسن زاده کریم آباد، ح.، و خنیفر، ح. (1394). رابطه قدرت و وابستگی در کانال های بازاریابی از دیدگاه عضو هدف مورد مطالعه: هنر - صنعت فرش دستباف ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی, 13(1 ), 67-89. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356379



Vancouver : کپی

محسنین شهریار، اسفیدانی محمدرحیم، حسن زاده کریم آباد حمیدرضا، خنیفر حسین. رابطه قدرت و وابستگی در کانال های بازاریابی از دیدگاه عضو هدف مورد مطالعه: هنر - صنعت فرش دستباف ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی. 1394 [cited 2022January21];13(1 ):67-89. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356379



IEEE : کپی

محسنین، ش.، اسفیدانی، م.، حسن زاده کریم آباد، ح.، خنیفر، ح.، 1394. رابطه قدرت و وابستگی در کانال های بازاریابی از دیدگاه عضو هدف مورد مطالعه: هنر - صنعت فرش دستباف ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی, [online] 13(1 ), pp.67-89. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356379.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 95 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی