نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1395 , دوره  6 , شماره  23 ; از صفحه 27 تا صفحه 48 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه الگوهاي پردازش حسي با کارکردهاي اجرايي در دانش ‏آموزان با اختلال اوتيسم

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه بجنورد
 
چکیده: 
هدف اين پژوهش تعيين رابطه‏ ي الگوهاي پردازش حسي با کارکردهاي اجرايي در دانش‏ آموزان با اختلال اوتيسم از ديدگاه معلمان بود. روش پژوهش توصيفي از نوع همبستگي بود. تعداد 50 دانش ‏آموز با اختلال اوتيسم پس از بررسي ملاک‏ هاي ورودي با استفاده از روش نمونه گيري هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. براي سنجش الگوهاي پردازش حسي از نيمرخ حسي دان فرم مدرسه و براي ارزيابي کارکردهاي اجرايي از سياهه رتبه بندي رفتاري کارکردهاي اجرايي استفاده شد. براي تحليل داده ها از آمار توصيفي (توزيع فراواني، ميانگين و انحراف استاندارد) و براي استنباط از داده‏ ها از همبستگي پيرسون و تحليل رگرسيون استفاده شد. نتايج پژوهش نشان داد بين الگوهاي پردازش حسي با کارکردهاي اجرايي رابطه منفي معني دار وجود دارد. با استناد به يافته‏ هاي اين پژوهش مي توان پيشنهاد کرد که از مداخله‏ هاي پردازش حسي بهنگام براي بهبود کارکردهاي اجرايي استفاده شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اسدی گندمانی، ر.، و کاظمی، ف.، و پیشیاره، ا.، و هاشمی آذر، ژ.، و نسائیان، ع. (1395). رابطه الگوهای پردازش حسی با کارکردهای اجرایی در دانش ‏آموزان با اختلال اوتیسم. روانشناسی افراد استثنایی, 6(23 ), 27-48. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356211



Vancouver : کپی

اسدی گندمانی رقیه، کاظمی فرنگیس، پیشیاره ابراهیم، هاشمی آذر ژانت، نسائیان عباس. رابطه الگوهای پردازش حسی با کارکردهای اجرایی در دانش ‏آموزان با اختلال اوتیسم. روانشناسی افراد استثنایی. 1395 [cited 2022May23];6(23 ):27-48. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356211



IEEE : کپی

اسدی گندمانی، ر.، کاظمی، ف.، پیشیاره، ا.، هاشمی آذر، ژ.، نسائیان، ع.، 1395. رابطه الگوهای پردازش حسی با کارکردهای اجرایی در دانش ‏آموزان با اختلال اوتیسم. روانشناسی افراد استثنایی, [online] 6(23 ), pp.27-48. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356211.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 271 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی