برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي آمادگي يادگيري الکترونيکي در دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي سبزوار در سال 94-1393

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* کتابخانه مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایران
 
چکیده: 
مقدمه: يادگيري الکترونيکي (E-learning) و مزاياي آن براي دانشگاه ها و دانشجويان، هم چنين جهت همگام شدن با تحولات ايجاد شده در امر آموزش و گذار از يادگيري سنتي به سمت يادگيري الکترونيکي، پژوهش حاضر به بررسي يکي از زير ساخت-هاي مورد نياز يعني آمادگي فراگيران جهت پياده سازي موفقيت آميز نظام يادگيري الکترونيکي در دانشگاه علوم پزشکي سبزوار مي پردازد.روش ها: پژوهش حاضر از نوع توصيفي-پيمايشي بود که برروي 218 نفر از دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي سبزوار که در نيمسال اول تحصيلي 93-94 مشغول به تحصيل بودند، انجام گرفت، روش نمونه گيري به صورت تصادفي طبقه اي بود. ميزان آمادگي براي يادگيري الکترونيکي با استفاده از پرسشنامه آمادگي يادگيري الکترونيکي که روايي آن توسط تعدادي از متخصصان تاييد شده و پايايي پرسشنامه نيز توسط آلفاي کرونباخ بدست آمده مناسب تشخيص داده شد. و از روش آمار توصيفي و آمار استنباطي (تحليل واريانس يک طرفه ANOVA، آزمون تعقيبي توکي، T-test براي تجزيه و تحليل داده ها استفاده گرديد.يافته ها: نتايج نشان داد که بين دانشجويان و آمادگي يادگيري الکترونيکي آنان تفاوت معناداري وجود دارد (p=0). به استثناي دانشجويان دو رشته پرستاري و فوريت پزشکي، که بين اين دو تفاوت معناداري وجود نداشت (p=1). و همچنين بين مقطع و آمادگي آنان براي شرکت در يادگيري الکترونيکي با توجه به مقدار P=0.000 به دست آمده، (P<0.05) رابطه معناداري وجود داشت. دانشجويان مقطع دکتري حرفه اي بيش از سايرين آماگي داشتند (ميانگين= 102.019) و پس از آن دانشجويان مقطع ارشد (با ميانگين 97) از ميزان آمادگي بيشتري برخوردارند.نتيجه گيري: مي توان نتيجه گرفت، با فراهم آوري زيرساخت هاي مورد نياز و برگزاري دوره هاي آموزشي و تاکيد بر اهميت يادگيري الکترونيکي در عصر حاضر مي توانيم در جهت ارتقاي آمادگي گام برداريم.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

دلیلی صالح، م.، و حسن نژاد، ف.، و تبرایی، ی. (1397). بررسی آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 94-1393. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار, 25(3 ), 429-440. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=353494



Vancouver : کپی

دلیلی صالح ملیحه، حسن نژاد فهیمه، تبرایی یاسر. بررسی آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 94-1393. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار. 1397 [cited 2021December09];25(3 ):429-440. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=353494



IEEE : کپی

دلیلی صالح، م.، حسن نژاد، ف.، تبرایی، ی.، 1397. بررسی آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 94-1393. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار, [online] 25(3 ), pp.429-440. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=353494.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 131 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی