برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير تمرين هاي ادراکي- حرکتي بر مهارت هاي حرکتي درشت و ظريف دانش آموزان دبستاني مبتلا به فلج مغزي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسي تاثير تمرين هاي ادراکي- حرکتي بر مهارت هاي حرکتي درشت و ظريف دانش آموزان دبستاني مبتلا به فلج مغزي بود.
روش: طرح پژوهش نيمه آزمايشي از نوع پيش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماري پژوهش مشتمل بر کودکان فلج مغزي 7 تا 15 سال دبستان هاي استثنايي شهر تبريز بودند که تعداد 20 نفر که شرايط شرکت در پژوهش را داشتند، به عنوان نمونه انتخاب شدند و به تصادف در دو گروه آزمايش و کنترل (10 نفر گروه آزمايش و 10 نفر گروه کنترل) جايگزين شدند. براي جمع آوري داده ها از آزمون کفايت حرکتي لينکلن- اوزرتسکي قبل و بعد از مداخله استفاده شد. تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از روش آماري توصيفي ميانگين و انحراف استاندارد و تحليل کوواريانس انجام گرفت
.
يافته ها: نتايج پژوهش نشان داد که تمرين هاي ادراکي- حرکتي بر مهارت هاي حرکتي درشت و ظريف در کودکان مبتلا به فلج مغزي تاثير دارد. در واقع تمرين هاي ادراکي- حرکتي باعث بهبود مهارت هاي حرکتي درشت و ظريف در کودکان مبتلا به فلج مغزي مي شود
.
نتيجه گيري: بنابراين مداخله ادراکي- حرکتي مي تواند بر بهبود مهارت هاي حرکتي کودکان فلج مغزي مورد استفاده قرار گيرد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

بهادری خسروشاهی، ج. (1396). بررسی تاثیر تمرین های ادراکی- حرکتی بر مهارت های حرکتی درشت و ظریف دانش آموزان دبستانی مبتلا به فلج مغزی. عصب روانشناسی, 3(2 (پیاپی 9) ), 25-39. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=352865



Vancouver : کپی

بهادری خسروشاهی جعفر. بررسی تاثیر تمرین های ادراکی- حرکتی بر مهارت های حرکتی درشت و ظریف دانش آموزان دبستانی مبتلا به فلج مغزی. عصب روانشناسی. 1396 [cited 2021April11];3(2 (پیاپی 9) ):25-39. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=352865



IEEE : کپی

بهادری خسروشاهی، ج.، 1396. بررسی تاثیر تمرین های ادراکی- حرکتی بر مهارت های حرکتی درشت و ظریف دانش آموزان دبستانی مبتلا به فلج مغزی. عصب روانشناسی, [online] 3(2 (پیاپی 9) ), pp.25-39. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=352865>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 229 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی