برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1396 , دوره  10 , شماره  40 ; از صفحه 129 تا صفحه 149 .
 
عنوان مقاله: 

فراتحليل رابطه هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي در پايگاه هاي اطلاعاتي فارسي زبان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
 
چکیده: 

با توجه به اهميت نقش هوش هيجاني در پيشرفت تحصيلي، هدف پژوهش حاضر عبارت از فراتحليل تحقيقات انجام شده پيرامون رابطه ميان هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي مي باشد. اين پژوهش با استفاده از تکنيک فرا تحليل با يکپارچه کردن نتايج حاصل از انجام تحقيقات مختلف، ميزان اندازه اثر رابطه هوش هيجاني با پيشرفت تحصيلي را مشخص نموده است. جامعه آماري پژوهش را، کليه تحقيقات انجام شده تا مورخ 20/4/1392 تشکيل مي داد که بر اساس روش نمونه گيري غيراحتمالي هدف مند، 16سند پژوهشي به عنوان نمونه آماري انتخاب شد. ابزار پژوهش عبارت از چک ليست فراتحليل بود. روش فراتحليل استفاده شده در اين تحقيق، رويکرد ترکيب هانتر و اشميت بود که تفسير نتايج آن مبتني برمدل کوهني انتخاب شده است. نتيجه تحقيق نيز نشان داد، رابطه بين هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي معنادار بود، چرا که ميزان اندازه اثر رابطه بين هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي معادل 0.432به دست آمد که بر اساس تفسير کوهني بالاتر از حد متوسط مي باشد. در نتيجه، هوش هيجاني بالاتر ارتباط معناداري با پيشرفت تحصيلي دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سیدکلان، س.، و ملکی آوارسین، ص.، و نجفی، ح. (1396). فراتحلیل رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در پایگاه های اطلاعاتی فارسی زبان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), 10(40 ), 129-149. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=351438



Vancouver : کپی

سیدکلان سیدمحمد، ملکی آوارسین صادق، نجفی حسین. فراتحلیل رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در پایگاه های اطلاعاتی فارسی زبان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی). 1396 [cited 2021November30];10(40 ):129-149. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=351438



IEEE : کپی

سیدکلان، س.، ملکی آوارسین، ص.، نجفی، ح.، 1396. فراتحلیل رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در پایگاه های اطلاعاتی فارسی زبان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), [online] 10(40 ), pp.129-149. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=351438.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 154 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی