برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1397 , دوره  1 , شماره  2 ; از صفحه 23 تا صفحه 32 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي نقش مديريت روابط با مشتري در کسب مزيت رقابتي در بازارهاي رقابتي در سازمان تامين اجتماعي استان آذربايجان شرقي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز
 
چکیده: 

افزايش رقابت در بازارها است که سازمان ها را وا مي دارد تا براي موفقيت بيشتر به راه هاي نوين رقابت در بلندمدت روي آورند. مديريت ارتباط با مشتري يک استراتژي کلي تجاري است که شرکت ها را قادر به مديريت موثر ارتباط با مشتري مي کند. هدف اين پژوهش بررسي نقش مديريت روابط با مشتري درکسب مزيت رقابتي در بازارهاي رقابتي در سازمان تامين اجتماعي است. روش تحقيق اين مطالعه بر حسب هدف، کاربردي و بر حسب شيوه گرد آوري اطلاعات، توصيفي از نوع پيمايشي است. جامعه آماري اين تحقيق شامل 400 نفر از کارکنان سازمان تامين اجتماعي استان آذربايجان شرقي است. براي تعيين نمونه آماري از جدول گرسي مورگان استفاده شده و حجم نمونه مناسب 196 نفر تعيين شده است، روش نمونه گيري نيز تصادفي ساده است. جهت گردآوري اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد. تجزيه و تحليل داده ها در بخش آمار استنباطي با استفاده از نرم افزار 23 Spss انجام شده است. نتايج حاکي از آن است که بين ابعاد مديريت ارتباط با مشتري، تمرکز بر مشتريان کليدي، مديريت دانش، فناوري و ساختار سازماني با کسب مزيت رقابتي، ارتباط مثبت و معني داري وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 282
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی