برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

طراحي برنامه درسي پژوهش محور در علوم تجربي پايه ششم دوره ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
 
چکیده: 

هدف از انجام اين پژوهش طراحي برنامه درسي پژوهش محور علوم تجربي پايه ششم و سپس ارزشيابي آن از ديدگاه متخصصان برنامه درسي و معلمان ذي ربط است. روش پژوهش توصيفي-زمينه يابي است. جامعه آماري شامل معلمان پايه ششم شهرستان اسفراين (130 نفر) و متخصصان برنامه درسي استان خراسان شمالي و رضوي (40 نفر) است که به شيوه سرشماري مورد مطالعه قرار گرفت. براي جمع آوري داده ها از روش کتابخانه اي و پرسشنامه محقق ساخته شامل 40 گويه در چهار بخش هدف، محتوا، روش هاي تدريس و ارزشيابي بهره گرفته شد. روايي پرسشنامه توسط متخصصان تاييد و پايايي از طريق آلفاي کرونباخ 98 درصد به دست آمد. محقق براي طراحي برنامه ابتدا به مطالعه پيشينه و مستندات موجود درزمينه موضوع تحقيق پرداخته و بر اساس اطلاعات به دست آمده برنامه را طراحي و سپس جهت ارزيابي، آن را در قالب پرسشنامه در اختيار پاسخ گويان قرار داده است. براي تجزيه وتحليل داده ها از نرم افزار SPSS و آمار توصيفي (جدول فراواني و درصد) و استنباطي (آزمون خي دو) استفاده شد. از جمله نتايج به دست آمده در اين پژوهش، ويژگي هايي براي عناصر چهارگانه برنامه درسي (هدف، محتوا، روش هاي تدريس و ارزشيابي) پژوهش محور علوم تجربي پايه ششم بوده است که مورد تاييد متخصصان و معلمان ذي ربط قرار گرفته است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ایجادی، ز.، و سیف نراقی، م.، و نادری، ع. (1397). طراحی برنامه درسی پژوهش محور در علوم تجربی پایه ششم دوره ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 15(29 (پیاپی 56) ), 46-60. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=347916



Vancouver : کپی

ایجادی زهرا، سیف نراقی مریم، نادری عزت اله. طراحی برنامه درسی پژوهش محور در علوم تجربی پایه ششم دوره ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1397 [cited 2021October28];15(29 (پیاپی 56) ):46-60. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=347916



IEEE : کپی

ایجادی، ز.، سیف نراقی، م.، نادری، ع.، 1397. طراحی برنامه درسی پژوهش محور در علوم تجربی پایه ششم دوره ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 15(29 (پیاپی 56) ), pp.46-60. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=347916.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1301 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی