برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

شناسايي ابعاد و مولفه هاي موثر بر توانمندسازي منابع انساني دانشگاهي با تاکيد بر دانشگاه هاي نسل سوم و چهارم با استفاده از رويکرد دلفي فازي: ارائه يک الگوي مفهومي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، مجتمع آموزش عالی بافت، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران
 
چکیده: 

زمينه و اهداف: با وجود کاربرد گسترده مدل هاي توانمندسازي، هنوز ابعاد و مولفه هاي مختلف آن در آموزش عالي به خوبي روشن نيست. هدف اين مقاله شناسايي ابعاد و مولفه هاي توانمندسازي منابع انساني دانشگاهي با تاکيد بر دانشگاه هاي نسل سوم و چهارم و ارائه يک الگوي مفهومي بر اساس آن است.
روش بررسي: براي انجام اين پژوهش علاوه بر مطالعه اسنادي، از تکنيک دلفي فازي براي پالايش عوامل و مولفه ها بهره گرفته شده است. نظرسنجي به عمل آمده در چهار مرحله و در سال 1395 انجام شده و نتايج هر مرحله با استفاده از فرمول هاي روش دلفي فازي مورد پالايش شده است.
يافته ها: الگوي توانمندسازي کارکنان و استادان در دانشگاه ها و با تاکيد بر دانشگاه هاي کارآفرين و ارزش آفرين در سه بعد و
?? مولفه براي اساتيد و 23 مولفه براي کارکنان نظام آموزش عالي طراحي شده و به عنوان الگويي پيشنهادي جهت توانمندسازي منابع انساني دانشگاه ها در ايران ارائه شده است.
نتيجه گيري: الگوي ارائه شده در اين پژوهش مي تواند توانمندسازي منابع انساني دانشگاهي با رويکرد استقرار دانشگاه هاي نسل سوم و چهارم را ارزيابي کند و با توجه به بهره گيري از پشتوانه ادبيات غني در ارتباط با موضوع و مقايسه با مدل هاي مختلف و شاخص هاي سنجش شدني و به کارگيري نظرات خبرگان در توانمندسازي، امکاني است تا دانشگاه ها بتوانند ضمن تحليل وضعيت کنوني و بهره گيري از تجارب موفق، اقدام به ارائه طرح هاي توانمندسازي کارا و اثربخشي منابع انساني دانشگاهي نمايند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فاضل، ا.، و کمالیان، ا.، و روشن، س. (1396). شناسایی ابعاد و مولفه های موثر بر توانمندسازی منابع انسانی دانشگاهی با تاکید بر دانشگاه های نسل سوم و چهارم با استفاده از رویکرد دلفی فازی: ارائه یک الگوی مفهومی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی), 10(6 ), 455-468. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=347250



Vancouver : کپی

فاضل امیر، کمالیان امین رضا، روشن سیدعلی قلی. شناسایی ابعاد و مولفه های موثر بر توانمندسازی منابع انسانی دانشگاهی با تاکید بر دانشگاه های نسل سوم و چهارم با استفاده از رویکرد دلفی فازی: ارائه یک الگوی مفهومی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی). 1396 [cited 2021September23];10(6 ):455-468. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=347250



IEEE : کپی

فاضل، ا.، کمالیان، ا.، روشن، س.، 1396. شناسایی ابعاد و مولفه های موثر بر توانمندسازی منابع انسانی دانشگاهی با تاکید بر دانشگاه های نسل سوم و چهارم با استفاده از رویکرد دلفی فازی: ارائه یک الگوی مفهومی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی), [online] 10(6 ), pp.455-468. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=347250.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 484 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی